Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av paso
Hur resonerade ni som beställt T8 inför beslutet?
Går det att som egen företagare räkna hem en T8 jämfört med D5 eller T6?
Användarvisningsbild
av Perra83
Ibland kan man kanske inte räkna så. Nöje får helt enkelt kosta lite.

Det finns väl nästan INGEN som egentligen behöver en T8?

Jag behöver ingen D5 men jag vill ha en. En D2 räcker för sambon att köra sex mil till och från jobbet.
av V60D5AWDPolestar
Efter att ha kört en T6:a fösrtår jag att man vill ha en T8:a, var ingen premiumkänsla med den motorn...
Användarvisningsbild
av paso
Kanske skall förtydliga mig för att få lite mer input. Självklart finns det billigare bilar att köpa/leasa men jag har fått för mig att jag behöver en större bil då jag har två tonårsdöttrar, fru och hundbur som skall få plats. Dessutom går firman bra så kostnaden är inget problem, men frågan är om det är värt det?
Utöver detta så kör jag ca 3-4000 mil/år i mitt jobb som konsult inom större elkraftprojekt så en elhybrid kan ju ge lite positiv respons, dessutom vill jag ju åka bra och säkert.
Har ni som valt T8 gjort det för att få det som snabbast, sticker ut, eller för växelspaken i glas, eller kanske för att vara först med ny teknik eller vad?
av Davajn
paso det är nog en liten blandning av allt som påverkat.

Dels är jag lite nyfiken på laddhybridstekniken och samtidigt var jag ute efter en roligare bil. Så att slå 2 flugor i en smäll är inte dumt. Sedan tror jag den kommer få gå mycket på ren eldrift då vi bor 10km från stan och det bör den klara galant, iaf när kärringen kör den... ;)

Visst den ekonomiska biten är inte bäst men i min konfiguration så blev bilen 122´ dyrare som T8. Minus 40´ från supermiljöbilspremien. Så cirkus 82´ upp på priset kontra D5an. Och det betalar jag gladeligen för 182 mer hästar och betydligt mer vrid.

Ibland vill man bara unna sig något gott i livet, och efter jag kört mycket diesel på sistone så var det dags för förnyelse :mrgreen:
av Amli
Bara 82k upp från en D5? Det låter lite. Är det inte mer så hade jag valt en T8 utan att ens blinka då jag är allt utom ett fan av D5:ans drivlina i just XC90.

Vad har du valt för utrustning på din T8 och vad landade den på till slut?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
T8 blir dyrare i inköp givetvis. Vill man lasta massa utrustning så blir det ca 920 000.... :wink:

Valde T8 för tekniken och att den drivlinan passar bilen perfekt! :D Eftersom det är en supermiljöbil blir förmånsvärdet lägre, om du ska ha den på firman.
Användarvisningsbild
av Perra83
Då förstår jag :D

T8 är den bil som du ska ha. Ja kan nog tycka att en Inscription är snyggare än R-Design. Sen är det bara att fylla på med grejjer. Mycket som är coola grejer har man faktiskt även användning av. Självklart ska det impa lite på omgivningen :wink:
av Davajn
Amli: jag har valt mer lr mindre all utrustning. Kanske därav det blir en mindre prisskillnad, då mycket ingår i T8 som t.ex panorama tak, VoC, barnsäkerhetspaket m.m
av Amli
Jag förstår. När jag specar så lägger jag på utrustning för ca. 150k och då blir skillnaden större.
Grattis både till dig och XC90_Executive. Jag tror det är med T8 motorn som XC90 verkligen kommer till sin rätt och är så bra som den kan vara :-)-)

På en xc-70, 2008, kan man använda obd-[…]

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]

Vem kom på den briljanta idén med i[…]