Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lirsa
Kommer lägga in detta som en option så att det redan är klart vi min leverans i feb, skönt att informationen är officiell. :D
Den får man lägga in tillsammans med den stora uppgraderingen nästa vecka
Ja det var verkligen inte mycket av hurra över. Nog hade jag förväntat mig över 340 på T6 och ~245 på D5. Tror inte begränsningen sitter i motorn men snarare att dom inte klarar att hålla kraven för förbrukning å utsläpp i schack.
Det är ju inte bara effekt och vrid som ändras. Enligt uppgift ska bilen uppfattas som betydligt rappare efter optimering. 500 Nm känns som en hygglig nivå. När jag uppdaterade min XC70 med Polestar fanns ingen möjlighet att få testa en uppdaterad vagn före beställning. Den här gången skulle det kännas bra att få provsmaka konfekten innan man beställer.

En fråga är ju såklart varför bilen från början inte har dessa prestanda när det egentligen behövs för att möta konkurrenterna. Även med ett pris på 9 200 kr vill det till att sälja många optimeringar för få in lite deg till bolaget.

Henry
Senast redigerad av 1 Henry_Fågeljazz, redigerad totalt 0 gånger.
Om uppgraderingen blir som på min V40 T5 så är det definitivt mer än effekten. Gasresponsen, växlingshastigheten och t.ex det att den håller växlarna vid inspirerad kurvtagning.

Kommer det till T8 så blir det självklart Polestar även till XC90.
Läckage kylarvätska

Vilken hjälte du är! Ser exakt likadant […]

Jag har 6 filer och 2 mappar i roten på USB-[…]

Vi som beställt nya XC60

Ja, då är det dags……&h[…]

Felsökning av vattenpump

Kan vara vattenpumpen som låter....... f&o[…]