Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bredbud
#987288
Fick min XC90 för en vecka sen. omgående började motorn krångla, får ett infomeddelande om "försämrad motorprestanda" och en symbol med en sköldpadda. Händer oftast vid lite högre hastigheter, motorn svarar då inte vid gaspådrag. Har också hänt ett par ggr när man återställer farten med farthållaren. Lämnade in den och enligt utsago hade man löst problemet (felsökning/mjukvaruuppgradering) men det uppstod direkt igen så det var bara att lämna in igen. Hyfsat irriterande på en så pass dyr bil... Några experter som har tips på vad detta kan bero på?
av Paulo77
#992342
Många fel på nya xc90? Hur många xc90 kan vara ute i rullning nu? Tusentals gissningsvis. Hur många klagomål på diverse forum? Tiotal. Är mycket inne på internationella forum. Amerikanska å så många som klagar år det inte. Vidare, nya xc90 är en helt ny bil, varav första batchen precis släppts. Vad hade ni trott? Nya modeller tar år, typ 3-5 år innan barnsjukdomar försvinner. Det är någon man bara får acceptera. Med detta sagt. Trist med motorn, hoppas det löser sig snart.
av Linqid
#992373
EjS skrev:Shit det verkar vara många med xc90 problem när man läser på forum.
Vilka forum? Förutom en del teknikbuggar (navigation som guidar tokigt och funktioner som saknas i menyerna verkar vara återkommande) tycker jag det varit rätt glest bland klagomålen på såväl svenska som engelsktalande forum.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#992504
Jag läser många forum och ser knappt något negativt alls om den. Det som det mesta handlar om är funktioner som inte finns än, t.ex förarprofiler.

Den jag kör har hittills funkat perfekt! (peppar peppar) :wink: Tycker det känns som att motorn har "lossnat" ordentligt. Vet inte om det bara känns så eller om prestandan faktiskt är bättre nu efter 200 mil. Men det känns iallafall som att den är betydligt piggare nu.
V70 2008 bakluckan låser ej

Nu har jag bytt låskistan, men det hjäl[…]

Hämtar bilen nästa vecka på torsda[…]

Köpa expansionskärl till v50

Hej Jag behöver byta ett sprucket expansio[…]

Är det bara jag som känner en viss os&au[…]