Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredriko
Hej,
I min nya XC90 så finns inte valet förarprofiler under system som det står i manualen att det ska finnas. Finns ej heller längst upp i displayen som det står att det ska göra när man startar bilen.

Någon annan som har upplevt detta eller vet hur det kan lösas? Annars får jag kontakta Volvo...
Användarvisningsbild
av sura56
fredriko skrev:Hej,
I min nya XC90 så finns inte valet förarprofiler under system som det står i manualen att det ska finnas. Finns ej heller längst upp i displayen som det står att det ska göra när man startar bilen.

Någon annan som har upplevt detta eller vet hur det kan lösas? Annars får jag kontakta Volvo...
Jag hittar inte det jag heller
av ehaugsb
Forumet swedespeed omtaler også dette, samt at nøkler og stolminne ikke blir parret. Ifølge swedespeed er det ikke sikkert dette blir ordnet på MY16. Personlig tror jeg nok dette blir ordnet, og gjerne fra uke 46 siden det virker som dette er en uke det blir gjort endringer.
av JimmyK

Är det körprofilerna som du menar, text comfort, offroad m.m? Om det är den personliga inställningen som inte finns med så måste du först skapa en personliprofil, efter detta drycker den upp som valbar.
av fredriko
JimmyK skrev:

Är det körprofilerna som du menar, text comfort, offroad m.m? Om det är den personliga inställningen som inte finns med så måste du först skapa en personliprofil, efter detta drycker den upp som valbar.
Nej jag menar förarprofilen och det finns ingenstans där jag kam skapa en ny.
Användarvisningsbild
av Olle.H
Det känns onekligen ofärdigt att detta inte funkar så som utlovats i manualen. Och att inte ens nyckelminnet fungerar. Verkligen ingen som har koll på när/om detta fixas? Enligt min handlare fanns det på demobilarna när de kom men försvann sen vid uppdatering av systemet!

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]

Blond läder eller ej

I den XC70 jag hade tidigare, med Blond kläds[…]

Koppling som fastnar halvvägs

Hade samma problem på min V60 D4 2015, bytte[…]