Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V60D5AWDPolestar
Hej alla,

Sitter nere på Spanska solkusten och väntar på rapporter från er som har provkört I helgen?
Vad tycker ni som har testat?
Användarvisningsbild
av fjohan82
V60D5AWDPolestar skrev:Hej alla,

Sitter nere på Spanska solkusten och väntar på rapporter från er som har provkört I helgen?
Tyvärr var både D5 och T6 fullbokade idag på Upplands motor i Hammarby, så det blev ingen tur. På grund av efterfrågan fick de som provade bara vara ute i 10-15 minuter... Får bli en tur imorgon eller till veckan istället, i veckan finns möjlighet att prova lite längre fick jag till svar.
Men bilen i hallen var minst sagt bekväm 8)
av V60D5AWDPolestar
fjohan82 skrev:
V60D5AWDPolestar skrev:Hej alla,

Tyvärr var både D5 och T6 fullbokade idag på Upplands motor i Hammarby, så det blev ingen tur. På grund av efterfrågan fick de som provade bara vara ute i 10-15 minuter... Får bli en tur imorgon eller till veckan istället, i veckan finns möjlighet att prova lite längre fick jag till svar.
Men bilen i hallen var minst sagt bekväm 8)
Hmm, minns när S40:an introducerades -96, då var det samma sak på Bilia I Segeltorp. Man fick köra en "snittslad" väg. Längre provkörning
bjöds det på först senare.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Har kört lite både i fredags och idag. (Gäller D5 som är den modell jag är intresserad av)

Känns mycket lovande måste jag säga. Skön att köra och allt upplevs som solitt.

Ska låna en för en lite längre tur innan jag avgör om det blir en beställning eller ej.
Mycket pengar och man vill ju inte chansa. 8)

Hälsningar
Henry
av Sharkbait
Henry_Fågeljazz skrev:Mycket pengar och man vill ju inte chansa. 8)

Hälsningar
Henry
Mycket pengar är det allt. Vad skulle "din" XC90 D5 landa på?
av Tjocken
Sharkbait skrev:
Henry_Fågeljazz skrev:Mycket pengar och man vill ju inte chansa. 8)

Hälsningar
Henry
Mycket pengar är det allt. Vad skulle "din" XC90 D5 landa på?
Jag har suttit och byggt både drömbilen och seriösa bilar, alltså vill man ha en hyfsat bra utrustad bil så är det fan svårt att hamna under 750'. Så skulle man beställa en så skulle väl listpriset hamna strax övanför 750' tror jag. Vad har ni andra lyckats skrapa ihop när ni byggt? :)
Användarvisningsbild
av Jefe
Fick köra en snitslad slinga idag med D5´an och en värdinna i passagerarsätet. Bilen var otroligt skön och köra även om det var en kort tur. Blir nog att boka en tid för en längre körning men det var nog den skönaste Volvo jag kört hittills. Synd bara att det springer iväg med priset om man vill ha en med skaplig utrustning.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Har byggt lite bilar och har också haft svårt att inte passera 700 papp - med råge.

Här blir det till att prioritera.
Luftfjädringen är ett måste medan man kanske kan klara sig utan Inscription uppgrade t.ex.
Vet inte hur lädret på instrumentbrädan ser ut efter några år. Teknik- Klimat- och Intellisafepaketen känns självskrivna.
On call vill man ju också liksom drag.

Är för övrigt en aning fundersam på om stereons upgrade är värd 29 000 kr.

När det gäller den exteriöra stylingen avstår jag helt. Tycker bilen passar bäst utan.
21-tums hjul är snyggt men dumt. Lutar nog åt det ändå. 8)

Tonade och laminerade rutor är ett måste och det har man väl råd med!
Men panoramaglastak? Är det något som gör livet gladare? Fan vet.

Den bil jag tittade på hade belysta tröskeldekorer. Det verkar vara standard. Stämmer det?

När man sitter där och funderar är det ju alltid den där känslan av att det man inte beställer kommer att saknas när man väl fått sin bil och då är det försent. ?:-/

Jag skyndar långsamt.

Hälsar köpsugen
Henry
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ja luftfjädringen är verkligen ett måste på biltypen. :D

Det är STOR skillnad på vanliga läder-kvalitén och nappa, så det definitivt ett givet tillval. Har man valt till det, så vill man ju ha elmanöverat sidostöd fram och då är man nästan uppe på vad inscription upgrade kostar, så lika bra att välja till hela paketet :wink:

Jag tycker att det mörka innertaket och panoramatak är fint att ha med. Belysta tröskeldekorer är standard på Inscription :D

Inte kul att ångra att man inte valde till något, så det är bara att köra på ju :lol: :wink:

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]

Tysta sommardäck V90

Farsans Hyundai Kona med Primacy 5 har mer dä[…]