Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Finns det någon form av sanning i den artikeln? Det är ju bara photoshop och spekulationer från skribenten.
Synd på en så fin bil att göra den till Polisbil. Man ser framför sig alla stenar, tillhyggen av olika slag som pöbeln kommer bearbeta lack och glas med vid nästa med-/motdemonstration. Likaså alla borrhål i inredningen för att fästa polisens utrustning, etc.
StringerBell skrev:Synd på en så fin bil att göra den till Polisbil. Man ser framför sig alla stenar, tillhyggen av olika slag som pöbeln kommer bearbeta lack och glas med vid nästa med-/motdemonstration. Likaså alla borrhål i inredningen för att fästa polisens utrustning, etc.

Öhhhhh det är ingen Ferrari för 12miljoner vi snackar om! Utan en dussinbil. Borra och krock på bara!!!
Det skulle onekligen sticka i mina ögon om polisen gled runt i en XC90. Finns vettigare ställen att lägga pengarna på inom poliskåren. Däremot är det perfekt att byta Säpos X5:or nu mot XC90.
Snyggt att relatera till Toyota Land Cruiser... Liiiite olika bilar skulle jag vilja påstå... Skribenten vet ju inte vad han skriver om.

Sexbultade fälgar i illustrationen tycker jag var riktigt dåligt, lite mer hade de nog kunnat jobba på detaljerna om man nu gör en artikel kring det.
Amli skrev:Det skulle onekligen sticka i mina ögon om polisen gled runt i en XC90. Finns vettigare ställen att lägga pengarna på inom poliskåren. Däremot är det perfekt att byta Säpos X5:or nu mot XC90.
Frågan är om inte polisens körmönster kan passa en laddhybrid såpass bra att det ändå blir en besparing eller kostnadsneutral grej efter ett par år. Kan man ladda varje natt och mest glider runt i stan borde man kunna köra på extremt lite bensin med en T8, jag tror det skulle kunna under rätt omständigheter bli en klart rättfärdigad tjänstebil. D5 aut lär ju vara galet törstig i stan.
Fast med Volvos hybriders räckvidd på 4-5 mil kommer ju bilarna rulla mest på vanlig dieseldrift. En polisbil i "vanlig" tjänst i storstad går väl minst 5-10 ggr så långt per dag?

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]

Tysta sommardäck V90

Farsans Hyundai Kona med Primacy 5 har mer dä[…]