Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tror ni det är rätt tänkt från Volvo?

Är USA bilköparna mogna för att gå över från V8 till T8?

Jag själv tror det är ett smart drag, naturligtvis kommer inte de som vill ha en jättepickup med bigblock V8 bensin att köpa XC90.

Men det finns ju en enorm mängd bilköpare i USA så det räcker nog till för Volvo också.
Även Ford Mustang kan man numera få med turboladdad fyra så ett visst kulturskifte verkar ha inträffat.
Nog för att sanslöst många har stora pick-ups där med V8 och så vidare men tycker att Nissan och Volkswagen syns ÖVERALLT så det ska nog gå vägen. Vill till och med minnas att nya taxibilar numera i NY handlas av Nissan och inte av Ford, om jag minns rätt, snacka om bakslag för Ford :)

Volvo torde öka men det beror på hur de ligger i pris mot tyskarna och dels japsen. XC90 var ju minst sagt en succé senast i alla fall. :wink:
Standardmodellen för Ford F150 är numera med V6 och något som är helt nytt för amerikanen: variabel ventil timing.

Även nya Corvette C7 kör med Cylinder cut-off (V4 motor) i alla lägen förutom track mode där den går i V8 läge jämnt.

På östkysten finns snart bara hybridbilar och i New York finns numera Prius som taxi.

Jovisst T8 kommer vara överlägsen och ett bra kompromiss mellan Tesla och Hummer :)
Lövet skrev:Även Ford Mustang kan man numera få med turboladdad fyra så ett visst kulturskifte verkar ha inträffat.
Det är ju inget nytt. :) Mustang hade turbofyra redan för 30 år sen. Den var snabbare än samtida V8:an. Ingen storsäljare, men det berodde väl delvis på priset. SVO var toppmodellen. Det fanns en variant utan turbo också, den köptes väl av samma sorts kunder som köpte Golf i Europa typ. Plåtfälgar och avgas av typen sugrör.
Spoiler »
Men dom förskräckligt fula och dåligt matchade strålkastarglasen förstår jag mig inte på. Det måste ha varit några regler som satte käppar i hjulen på den tiden för även gamla Volvo (740 m fl) såg ju ut så. Nu talar jag inte om sealed beams ("amerikafronten") utan det som kom strax efteråt.
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: spoiler tillagd
Förutom en 10 år gammal TVR då...

Men visst, den startar ju snabbt :wink:

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]

Tysta sommardäck V90

Farsans Hyundai Kona med Primacy 5 har mer dä[…]