Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Har kollat lite på byggfunktionen för nya XC90 och funderar på om laminerade rutor ingår som standard eller om man alltid måste kryssa i och betala för dessa. En vagn på den här nivån borde har laminerat som standard.

Ingår laminerade rutor som standard på någon utrustningsnivå?
Vill inte vara utan detta.

/Henry

Ps. Det kommer att bli dyrt om man vill ha en XC90. Provbyggde en och hamnade en bra bit över 700 tkr. Ds
Senast redigerad av 1 Henry_Fågeljazz, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Laminerat glas är tillval, 4300kr. XC90 får även betydligt bättre dragvikt. 2700kg får den dra nu. :)

Om du byggde en för över 700 måste den varit väldigt välutrustad. Tar man en momentum så är den betydligt mindre dyr. Den har ju ändå gott om utrustning i momentum, kinetic verkar inte finnas i sverige.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det är lite oklart ändå. Har en offert på en XC90 T8 R-design och där står inte laminerat glas som standard. Har för mig att jag inte såg den i listan för tillval heller, men jag kan vara blind kanske :oops:

Däremot såg jag som ovan att den fanns med på bygg-bil för 4300, men inte alltid det stämmer där.

Var dock väldigt mycket standard på T8!
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Det borde ju inte gå att få en ny XC90 utan laminerat glas.
Förut ingick laminerade rutor i lastpaketet om jag minns rätt. Nu verkar det vara ett separat tillval.
Missar man att bocka i detta så känns det säkert lite trist när man väl upptäcker det. :shock:

/Henry
av Amli
XC90_Executive skrev:Det är lite oklart ändå. Har en offert på en XC90 T8 R-design och där står inte laminerat glas som standard. Har för mig att jag inte såg den i listan för tillval heller, men jag kan vara blind kanske :oops:

Däremot såg jag som ovan att den fanns med på bygg-bil för 4300, men inte alltid det stämmer där.

Var dock väldigt mycket standard på T8!
Berätta mer! Vad för utrustning har du lagt på? Vad för pris har du fått? När är ev leverans?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Alla paketen
+
Parkeringskamera 360
22" 5-dubbelekrad design Svart Diamond Cut
Premium Sound BoW + (Subwoofer 2 X 130 Watt, ingår)
Luftfjädring med Aktivt Four C Chassi

Har inte undersökt laminerat glas, men givetvis ska det med om det inte är standard.

892 kostar den, utan rabatt! :wink:

Leverans frågade jag inte om :oops: Inte ens bestämt om det ska bli en XC90 eller ej och vilken motor/spec det isåfall blir. :)
av Amli
892k. Puuh... :shock:
Att Volvo äntligen fått luftfjädring med Four C ska bli intressant prova! Det tillvalet känns givet på XC90. Vet du om det är höj- och tänkbart?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ja luftfjädring och Premium Sound PoW känns som två givna tillval! :D

Vet inte om det är höj- och sänkbart, men jag hoppas det! :)
av Petzzon
XC90_Executive skrev:Ja luftfjädring och Premium Sound PoW känns som två givna tillval! :D

Vet inte om det är höj- och sänkbart, men jag hoppas det! :)
Hade gärna haft detta också men båda dessa går nog bort på grund av priset, jag har satt en maxgräns på 675 brutto och då räcker det inte till om man vill ha en R-design med dom flesta paketen.
Med bra rabatt hamnar den strax nder 575, vilket är galet mycket pengar för en bil, speciellt när det till 95% är frun som kör den :)

Är det någon som har monterat nyare bak[…]

Okej så Polestar engineered är inte s[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&ou[…]

Kolla att du kan rucka på oken tills inre […]