Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
#840936
Om man ska tro konceptbilen får nya XC90 mer design och mindre funktionalitet, eller?
Framförallt plats i hjulhuset saknas. Kommer bilen sakna fjädring eller? Markfrigång är det också snålt med.

Bild

Så, nu har jag gnällt. Diskutera! :D
av Henryk
#841095
Konceptbilar har ju alltid ? överstora hjul som knappt rymms i hjulhusen - för utseendets skull .... Men visst, tittar man på nyare biliar typ SUV så ligger det ju alltid lägre och har en lägra front - allt för luftmotståndet förstås. Jämför tex nya X3 med gamla, den nya ser ju klen ut framifrån pga den låga fronten.... Samma problem har ju merca glk, inget maffigt stuk här inte, utan låg front och låg midelinje...
Just var det gäller x90 var den ju inget vidare på dålig väg tycker jag, så ville man ha något mindre asfaltsanpassat så fick man ju se sig om efter något annat...
#841164
Stämmer nog bra, nya XC90 kommer nog vara lägre och mer rundad runt frontpartiet för att det ska vara lite bättre krocksäkerhet för fotgängare. :)
Användarvisningsbild
av MartinS
#841271
Den kommer säkert bli lite mer urban inriktad, men man vågar nog inte ändra för mycket avseende modellens inriktning, den gamla måste ju vara en av volvos absolut mest lyckade bilar försäljningsmässigt så man får va försiktig.

Se på xc60 faceliften, den är ju knappt en xc längre när man inte ens kan få den utan att va lackad längst ner.

/Martin
#841339
Håller med! XC60ins ruffiga och tuffiga utseende har försvunnit, den bilen faller mig knappt i smaken längre, verkar som amerikanarna inte gillar faceliftarna där, så som försäljningen sjunkit i USA. S80ins facelift verkar dock gå hem i Usa då den ökat en hel del där. Men kineserna verkar gilla denna facelift jättemycket så som försäljningen har ökat där, kanske för att Volvo bland annat införde mycket krom på bilarna. :roll: :wink:
Vilken lampa ska jag köpa?

Glaset är orange. Lampan är klar. Till […]

KDS

Oljebyte på en ny bil

Det kan jag inte fatta....... vad är fö[…]

Elschema P210 Duett -60 6V

Det som skiljer mest är hastighhetsmätar[…]