Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Haha... Fast tänk va hemskt om folk kommer börja tycka att Volvoförare kör lika illa som BMW-förare! Ni som konverterar får skärpa er nu! ;) Inge mer sniffande i röven på folk! Och Volvo kommer med blinkersspak som orginal! Inget dyrt tillval!
Australopithecus skrev:Kör en BMW F11 nu men förra veckan beställde vi en V90 D5 AWD, Savile Grey Metallic, R-Design med 20'' Diamond Cut fälgar + 18'' vinterhjul/däck, Nappa Nubuck Sport klädsel.
Förutom det som ingår i standard för R-Design och allt vad det innebär valde vi till;
Teknikpkt Pro
Klimatpkt (Var mer intresserad av rattvärme än den minimala skillnaden R-design ratten gjorde)

Sedan lade vi till;
Polestar Performance
Parkeringshjälp fram och bak
Parkeringskamera 360
Elmanövererad passagerarstol med minne
Stänkskydd
Volvo On Call (inkl. prog.bar bränslevärmare)
Solgardin sidodörrar bak
Taklucka Panorama, el
Tonade rutor
Barnsäkerhetslås bakdörrar elektriskt

Jag valde bort Loungepkt. med 4-zons klimat och Bowers & Wilkins. B&W lät visserligen riktigt bra, men inte 30900kr bättre än standard.
Dumsnål? Säkert!
Slutade med ett värde på nästan 600 000:-. Fick fantastiskt bra rabatt tack vara god kontakt och historia med säljaren. Supernöjd!
När vi beställde bilen sade man att den skulle bli klar 10 December men jag fick just se att den inte kommer att bli klar förrän V.3. Fuck...
Men jag längtar ändock.
Tja! Jag har också precis bytt min F11 mot en V90 :D

Vart ser ni leveranstiden på bilen? Är det någon länk man kan följa som jag inte fått av säljaren?
Chuson skrev:Så himla gött att Volvo kan sno kunder av BMW!
Jag har en vän som nästan har BMW i blodet. Hans företag äger 2 och han själv 1 (och det är väl säkert hans 3e privata BMW i ordningen). Han provkörde XC90 häromveckan och sa att han gladeligen skulle överge BMW för denna. :-O)
BMW X5 ligger i mer eller mindre samma prisklass. X5M gör att det rusar iväg fort och då kan du få en XC90 T8 fullsmetad för samma pris som en "grundutrustad" X5M.
Gorban skrev:Då sitter vi i samma båt :D jag byter också från F11 till en V90 D5 AWD fast Inscription i mitt fall. Musik är ett stort intresse för mig och i bilen har jag mest egentid så jag satsade på B&W. Har inte loungepaketet men valde till 4-zonsklimat separat. Stänkskydd är en big no no i min värld. :shock: :D

Får min bil 1/10.
Ska jag vara uppriktig så velar jag fortfarande en aning angående ljudet. Är studiomusiker så jag dras till viss del med både krav och intresse, och här kan det tyckas vara en liten summa i en bil för över en halv miljon, men 30 000! Blir nästan bara en principsak för mig. Har du kunnat jämföra de två utförandena och kan ge en objektiv jämförelse? En bra input kanske tippar mig mer åt det ena hållet.
Vad gäller stänkskydden så hade jag inte med dessa från början då det, även för mig, är ett "big no no". Väl på plats tyckte jag att de ändå var diskreta i storlek och smälte bra in med färgen vi valt så jag tänkte att fördelarna "med" väger väl över fördelarna "utan" i det här fallet, plus att vi faktiskt "fick" med dem. Så om inte win win kanske...win tie.

Roligt att du får din så snart! Hur tidigt var du ute med beställningen?
Australopithecus skrev:
Gorban skrev:Då sitter vi i samma båt :D jag byter också från F11 till en V90 D5 AWD fast Inscription i mitt fall. Musik är ett stort intresse för mig och i bilen har jag mest egentid så jag satsade på B&W. Har inte loungepaketet men valde till 4-zonsklimat separat. Stänkskydd är en big no no i min värld. :shock: :D

Får min bil 1/10.
Ska jag vara uppriktig så velar jag fortfarande en aning angående ljudet. Är studiomusiker så jag dras till viss del med både krav och intresse, och här kan det tyckas vara en liten summa i en bil för över en halv miljon, men 30 000! Blir nästan bara en principsak för mig. Har du kunnat jämföra de två utförandena och kan ge en objektiv jämförelse? En bra input kanske tippar mig mer åt det ena hållet.
Vad gäller stänkskydden så hade jag inte med dessa från början då det, även för mig, är ett "big no no". Väl på plats tyckte jag att de ändå var diskreta i storlek och smälte bra in med färgen vi valt så jag tänkte att fördelarna "med" väger väl över fördelarna "utan" i det här fallet, plus att vi faktiskt "fick" med dem. Så om inte win win kanske...win tie.

Roligt att du får din så snart! Hur tidigt var du ute med beställningen?
Jag beställde i mars men leveranstiden är anpassad till när min nuvarande leasing går ut. Jag har inte provlyssnat den vanliga stereon men väl B&W i XC90. Jag har även läst en del tester och de är eniga om att Volvos B&W är bland de bästa anläggningarna på marknaden så jag svalde förtreten och kryssade i den boxen. I min BMW har jag Harman Kardon och jag är inte så nöjd med det ljudet. B&W är flera gånger bättre men kostar ju också tre gånger mer. Man får vara glad att man inte bor i Danmark där B&W i en V90 kostar ca 72000 DKR. Ja du läste rätt.
Perra79 skrev:VA 72000 DKR i Danmark, dom är ju inte riktigt kloka i det landet när det gäller bilar och priser... :-O)
Den kostar till och med 80358 danska kronor.
Byggde min på skoj så nära det gick, slutade på 1197900 danska :P
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 48

Svar till "LuffarKalle": De fyra nya rel[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra kr&a[…]

Det ser ut som hastighetskontrollern för kupe[…]