Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikeman
Det låter grymt! Du måste ha korta avstånd med den förbrukningen, perfekt med hybrid då. Lustigt med räckvidden, kanske den inte tror på så låg förbrukning :)
Användarvisningsbild
av joel80
Andelningen att den ändå minskat är att den räknar på de få km du ändå kört med bensin. När man normalt kör mest på el så är det ju oftast endast i snabba accelerationer eller vid andra tillfällen där det kanske drar rätt mycket under den korta tid bensinmotorn används. Då tar det inte lång tid innan beräknad sträcka sjunker. Skulle du köra en lite längre sträcka på bensin och ha en lite lägre förbrukning på bensin-kilometrarna skulle beräkad sträcka troligen öka lite igen.
Så har jag räknat ut att min V60 D5 TE fungerar i allafall. :)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Helt korrekt med räckvidden på bensin joel :D

Körde motorväg igår med Save aktiverat. Då ökade räckvidden på bensin :)
Användarvisningsbild
av joel80
:)
Själv lyckades jag komma drygt 38km på enbart el idag i pure-läge utan förvärmt batteri och med stols och rattvärme! Samt med en paus i mitten på ca 2.5h där batteriet blev kallt igen.
Börjar bli helt ok nu när det är några plusgrader! Får se vad som händer vid 10-15 plus.
av Amli
Nästan 4 mil på bara el får ändå anses riktigt bra tycker jag. Det skulle täcka den absoluta merparten av alla min resor i vardagen med min bil :D
Användarvisningsbild
av joel80
Det är helt ok.. Jag kör ca 2 resor t.o.r Gävle-Sthlm per vecka men lyckas ändå köra typ hälften av alla mil jag kör på el. Så mitt körmönster är ju inte optimalt för en hybrid... Men ändå blir det bra mycket billigare.. Kör ungefär lika långt mellan tankningarna (ca 100 mil) nu som med V70'n.. Bara det att tanken nu är på 45 liter och V70'n hade 70l. Förut snittade jag drygt 0.6l/mil.. Nu 0.4l/mil.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]