Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvordesign89 skrev:Kan även flika in att der fungerar klockrent på min V60 2016, frost och isfritt inom någon minut kring kameran efter att bilen startat och använder aldrig defroster.

Ska bli kul att se om detta fenomen även härstammar på nya XC60, hämtar min på fredag så då ska det testas och postas bilder :)
V60 är väl inte en SPA-plattform bil eller hur?
fmcarv skrev:
Volvordesign89 skrev:Kan även flika in att der fungerar klockrent på min V60 2016, frost och isfritt inom någon minut kring kameran efter att bilen startat och använder aldrig defroster.

Ska bli kul att se om detta fenomen även härstammar på nya XC60, hämtar min på fredag så då ska det testas och postas bilder :)
V60 är väl inte en SPA-plattform bil eller hur?
Visserligen inte men flera stycken uppåt i tråden har hänvisat till sina föregående V70/XC70 och då tänkte jag att jag flikar in med V60 också ;)
Har hämtat bilen och de hittar inga fel...
Anser att det beror på att mattorna av tyg är blöta ( normal användning vintertid så blir det naturligtvis fukt i mattorna) så med andra ord så är den nya konstruktionen mycket sämre än den som var till v70 för jag hade tygmattor i den med utan nämnda problem.
Robbi skrev:Vad har det med blöta mattor att göra? Förstår fortfarande inte hur det ska fungera i DEN NYA PLATTFORMEN?

Fuktig luft kondenserar där det är kallt och det blir det naturligtvis bakom kåpan till kameran då den isolerar mot värmen i bilen(händer när kupevärmaren går o det är kallt ute).
Så funkar det men det är ju naturligtvis inte premium!!!
Speciellt då detta fenomen inte uppstod på den tidigare v70:in
Beroende av väderlek och hur man använder bilen kan man få vatten/fukt att rinna på alla rutorna, mera eller mindre.
Är det bara jag som har lyckats få en bil med imma på insidan efter man startat, mindre vanligt idag när man kan förvärma. :wink:
Jag säger inte att "oldtimersmc" har något generellt utan kanske ett riktigt fel i hans fall.
Men att få liten vatten att rinna på rutornas insida kan jag fixa ganska lätt vintertid.
Vet sedan hur mycket klimatsystemet klarar av att torka i bilen, men utomhusluft vintertid är ju ganska torr.
Idag startade jag bilen manuellt och väntade någon minut, då fungerar värmeslingan. Jag hoppas att den gör det vid direktstart från appen också? Att den inte gör det med bränslevärmaren kan jag förstå.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]