- mån 04 nov 2019, 19:52
I så fall kostar det inga 17.000...
Men saknar du sensorer så måste dessa monteras vilket inbegriper ett jäkla jobb, plus material.
Lockis skrev:PAP kräver sensorer runtom. Har du det?jaqob skrev:Precis, var jag som hade CarPlay. En tjänstebil, så inte varit fullt involverad i beställningsprocessen, men verkar som det finns en "Volvo Original Smartphoneintegration Apple CarPlay" och en "Volvo Original Smartphoneintegration Smartphone Integration", där jag dumt nog trodde att "Smartphoneintegration" och "Smartphone integration" var samma sakMja, BMW är väl inte mycket bättre. Har för mig att dem skulle göra om sin modell och ta betalt för installation och sen lägga på en årsavgift. Eller också fick man köpa en dyrare funktion direkt för att få permanent funktion. Håller dock med om att Volvo tar bra betalt för att eftermontera vissa saker. Titta på Park Assist Pilot, från fabrik kostar det 3000 att installera på en V60. Bilia vill ha 17.000![]()
Jämfört med många andra bilmärken verkar Volvo nästan lite väl duktiga på att ta betalt för mjukvara, och på att blocka funktioner som vore enkla för dem att implementera, men som skulle konkurrera med funktioner de säljer...
I så fall kostar det inga 17.000...
Men saknar du sensorer så måste dessa monteras vilket inbegriper ett jäkla jobb, plus material.