Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På inrådan av säljaren så har jag sportstolar - det kan ju göra det lite stökigare. Jag antar att ni andra har standardstolen. Den är i minn mening mindre dålig..

Som det är nu när vår andra bil är på verkstad har jag inget val annat än att köra volvon, ska prova justera stolen imorgon igen, men erfarenheten har varit dålig att ha stolen långt ner. Som det är nu har jag framdelen så långt ner som möjligt och bakdelen nästan i topp. Följden blir ju att backspegeln sitter mitt i synfältet, funderade kort idag på att riva ner den, sidospeglarna fungerar ju.. Dock sitter det en stor svart plastgrunka framför, säkert alla kameror, å river jag bort allt kommer säkert bilen att skrika... :roll: :???:
Flajjan skrev:På inrådan av säljaren så har jag sportstolar - det kan ju göra det lite stökigare. Jag antar att ni andra har standardstolen. Den är i minn mening mindre dålig..

Som det är nu när vår andra bil är på verkstad har jag inget val annat än att köra volvon, ska prova justera stolen imorgon igen, men erfarenheten har varit dålig att ha stolen långt ner. Som det är nu har jag framdelen så långt ner som möjligt och bakdelen nästan i topp. Följden blir ju att backspegeln sitter mitt i synfältet, funderade kort idag på att riva ner den, sidospeglarna fungerar ju.. Dock sitter det en stor svart plastgrunka framför, säkert alla kameror, å river jag bort allt kommer säkert bilen att skrika... :roll: :???:
Den där säljaren, gick han inte med på att göra något, typ byta till standardstolar?
Enligt säljaren så är det olika typer av skinn om man har sportstolar eller vanliga stola - känns märkligt. Får åka och titta på en bil hos en annan ÅF vid tillfälle.. Med tanke på deras vana att omformulera sanningen så kan detta vara om justering av sanningen för att slippa byta dom förbannade stolarna. Jag har propåat att jag kan byta bil - jag kan åka vad som förutom denna, för att sitta bättre, får se vad som händer.
Våra kroppar är ju olika och du Flajjan har då något som gör att stolarna inte passar dig, så det är inget konstigt, bara olyckligt att återförsäljaren inte gör mera för att hitta en lösning.
Däremot så har säkerligen tillräckligt med kompetens varit involverat vid utveckling av stolar och sittställning så att det passar merparten av de som köper en 90-bil.
Själv fick jag justera några gånger för att hitta hur svankstödet ska vara inställt, det var lätt på de här fasta stolarna att köra ut det för mycket. På V70 stolarna var det inte lika märkbart utifrån att stolarna var lite mjukare.
Jag hade lite samma sak på min förra bil XC70 Sport edition. Jag provkörde en vanlig XC70. Tyckte att den var svampig på vägen men att stolarna var sköna. Säljaren tipsade om Sport edition. Tyckte det lät bra. Fick bilen och den var kanon på vägen men stolarna fick jag aldrig till. Långfärder blev en plåga och jag stod ut i två år och beställde V90 CC så fort jag fick chansen, med de vanligaste stolarna som fanns, vågade inte ens ta dynförlängning. Det blev kanon.

Jag tror inte sportstolar är en bra idé på en vardagsbil. De är stummare och mer skålade och inte de bästa för långfärder.

Men den där säljaren verkar ju inte ha någon skam i kroppen. Har du gått vidare? Han bör ju göra allt för att få kunden nöjd och byte av stolar borde vara en tämligen enkel sak, särskilt när han har gett rådet. Jag skulle nog reklamera både bil och säljaren och bråka som fan.

Skickat från min iPad med Tapatalk
SundanceKid skrev:
Elektrikern84 skrev:Jobatt tanken är 55-60 liter är ett minus trots att förbrukningen känns hyfsad. Verkar som de förberett för AD-Blue tank??
Ad blue? Vad är det?
Ett additiv som ska minska på kväve och rök... ja du får googla. Jag måste tanka det i min passat nu och alla lastbilar och bussar kör med det. De minskade på tanken med 10 liter på nya passat för att få dit Ad Blue tank. Nåt Volvo kommer med i senare årsmodellen tro??
Nya XC60 kör "Adblue" såg jag när jag öppnade tanklocket på visningsbilen på NK... :(
Idag har jag själv varit och tittat på en V90CC hos en annan ÅF. Den hade inscription stolarna, jag upplevde att dom har en något rakare sittställning, inte mycket men lite rakare, det gjorde endel. Tyvärr är just dom stolarna ännu hårdare - som att sitta på en träterass - undrar varför man gör stolarna så ofantligt hårda..
Flajjan skrev:Idag har jag själv varit och tittat på en V90CC hos en annan ÅF. Den hade inscription stolarna, jag upplevde att dom har en något rakare sittställning, inte mycket men lite rakare, det gjorde endel. Tyvärr är just dom stolarna ännu hårdare - som att sitta på en träterass - undrar varför man gör stolarna så ofantligt hårda..
Jag har en V90 R-Design med sportstolar i helskinn. Då jag kom från en V70 inscription upplevde jag stolarna var stenhårda :-O) i början. Men efter en del längre resor så kan jag bara konstatera att stolarna i V90 är mycket mer komfortabla än sofforna i V70. Stolarna i V90 är nästan lika bra som i den Audi S6 jag haft tidigare.
Smaken är ju bekant som baken. Kanske extra mycket när det gäller just stolar :)
Flajjan skrev:Idag har jag själv varit och tittat på en V90CC hos en annan ÅF. Den hade inscription stolarna, jag upplevde att dom har en något rakare sittställning, inte mycket men lite rakare, det gjorde endel. Tyvärr är just dom stolarna ännu hårdare - som att sitta på en träterass - undrar varför man gör stolarna så ofantligt hårda..
Testa den helt vanliga skinnstolen utan dynförlängning. Jag upptäckte en sak med min stol, jag trodde framdelen var längst ner men när jag pumpade neråt så gick den ner ännu längre.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Generator laddar ej batteriet

Jag missade ditt andra meddelande medan jag skrev […]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]