Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
Robbi skrev:Jag har beställt med 18 fälgar och kör idag XC70 sport så jag hoppas att jag kommer att stå ut med fjädringen? Lite märklig att CC är hårdare än V90 då den bör vara mer anpassad för stötig väg? Ska man köpa V90 istället för CC om man bor i skogen?

Skickat från min iPad med Tapatalk
Ta det lugnt, alla sådana här bedömningar är subjektiva. Om du väntar någon vecka kan du själv provköra en CC och avgöra om det passar dig.
Och efter en vecka i en ny bil har man blivit van vid den nya och det blir då din referens :wink:
av rrc54135
Så där ja. Då har man haft en timma tillsammans med en V90 CC PRO D5. Kört landsväg, smal väg, gruväg med hålor, stridsvagnsspår!! och stadstrafik :D Stummare chassi än XC70 sportchassi men passar mig utmärkt. Riktigt trevlig upplevelse. Nu är det bara att bita ihop de sista 4-5 veckorna. Den som väntar på nåt gott..... 8)
Användarvisningsbild
av JanneP77
rrc54135 skrev:Så där ja. Då har man haft en timma tillsammans med en V90 CC PRO D5. Kört landsväg, smal väg, gruväg med hålor, stridsvagnsspår!! och stadstrafik :D Stummare chassi än XC70 sportchassi men passar mig utmärkt. Riktigt trevlig upplevelse. Nu är det bara att bita ihop de sista 4-5 veckorna. Den som väntar på nåt gott..... 8)
Samma här! Precis hemkommen efter en dryg timme tillsammans med en V90 CC PRO D5 på 20"-hjul och UTAN luftfjädringen.
Ja, styvare än XC70 men inte mer än min Sport Edition. Kändes riktigt, riktigt bekväm och en betydligt trevligare körupplevelse än XC70! Jag är positivt överraskad efter att ha kört V90 en del, CC känns mer "rätt". I'm in love! :-)

Och till Robert Collin (landets största skämt till motorjournalist) kan jag bara säga;
Du suger.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Robbi
JanneP77 skrev:
rrc54135 skrev:Så där ja. Då har man haft en timma tillsammans med en V90 CC PRO D5. Kört landsväg, smal väg, gruväg med hålor, stridsvagnsspår!! och stadstrafik :D Stummare chassi än XC70 sportchassi men passar mig utmärkt. Riktigt trevlig upplevelse. Nu är det bara att bita ihop de sista 4-5 veckorna. Den som väntar på nåt gott..... 8)
Samma här! Precis hemkommen efter en dryg timme tillsammans med en V90 CC PRO D5 på 20"-hjul och UTAN luftfjädringen.
Ja, styvare än XC70 men inte mer än min Sport Edition. Kändes riktigt, riktigt bekväm och en betydligt trevligare körupplevelse än XC70! Jag är positivt överraskad efter att ha kört V90 en del, CC känns mer "rätt". I'm in love! :-)

Och till Robert Collin (landets största skämt till motorjournalist) kan jag bara säga;
Du suger.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det låter lovande, jag har en XC70 sport edition och blev lite orolig att jag har beställt en rälsbuss. Tack, känner mig lugn nu!
av Pvpjtgb
JanneP77 skrev:

Du suger.
Detta låter så mycket bättre än bl.a Roberts sågning, hoppas att upplevelsen blir densamma för egen del.
Min handlare är tydligen av det mera restriktiva varianten, inga provkörningar för andra än anställda innan helgen.
För ta igen det med att göra en vända på Revinge, inspirerad av rrc54135 och stridsvagnsspårskörning.
av Lövet
Förstår inte att ni hänger upp er så mycket vad (en) journalist skriver. Ni köper väl inte bilen utan att provköra först ändå?
av filippb
Lövet skrev:Förstår inte att ni hänger upp er så mycket vad (en) journalist skriver. Ni köper väl inte bilen utan att provköra först ändå?
Som en tidig köpare av v90 så fick man skriva på kontraktet flera månader innan provkörningsbilar började dyka upp, klart man är lite orolig då och har bara journalisters tidiga intryck att förhålla sig till.
av Pvpjtgb
Lövet skrev:Förstår inte att ni hänger upp er så mycket vad (en) journalist skriver. Ni köper väl inte bilen utan att provköra först ändå?
Kan bara snacka för egen del, men jo bilen är beställd långt innan provkörning, och detta baserat på vad V90 erbjuder och en förhoppning / tidig info om vad som skiljer mot Cross modellen.
För egen del är det sjukdom som ställer "krav" på mindre vibrationer och stötar upp genom chassit, och har inte direkt tid att vänta på provkörning/demobil innan beställning.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 19
Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]