Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av filippb
STW skrev:
kallegroda skrev:Jag beställde min bil i söndags men har fortfarande inte fått någon beställningsbekräftelse/ordernummer. Hur lång tid tog det för er andra?
Hmm jag beställde min bil i början på juni och har leverans V41. Har dock inte fått någon order eller bekräftelse precis som du. Mailade och påtalade det för "min" säljare för ca 10 dagar sen och fortfarande inte fått svar. Nästa gång blir det en nya säljare kan jag lova........

T5 Incription
För mig dök order upp när jag registrerade mig på http://minvolvo.volvocars.se med samma mailadress som min säljare knappade in. Prova det eller har du redan ett konto där?
av filippb
Och här åkte även min leverans fram en vecka och står nu på v41 från ursprungliga v36.

De verkar ju helt klart ha problem med produktionslinjen om produktionsstart för D4 awd etc har skjutits fram som Freelance skrev
Användarvisningsbild
av Volvosmurf
Nu flyttades min också fram en vecka till "igen!!" nu är leverans satt till V42. beställde i mitten av Mars.
Bilen är en V90 T5 Inscription. Verkar vara mycket strul på Torslanda, och det verkar inte ha något med vilken motor alternativ man valt.
Skulle vara intressant att få veta vad som rår för alla förseningar.
Är less på att vänta!!
av Hagge310
Min V90 T5 R-design flyttades förra veckan från v2 till v4 och denna veckan till v5. Beställdes slutet juni. Hmmm...

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
av Gorban
Min bil är påväg till återförsäljaren enligt Min Volvo så nu finns den alltså i sinnevärlden. :lol:
Användarvisningsbild
av Vojje
om ni är less på att vänta bör ni använda de verktyg som finns enligt ert köpeavtal istället för att skriva inlägg här.
ni vet väl vad ni skrivit under?
i annat fall accepterar ni varje leveransförsening. Dags att bestämma er!
av dfa
Hörde av min säljare att Volvo inte är nöjd med kvaliteten från en eller flera underleverantörer och håller på att byta ut dessa. Detta gör att produktionen försenas.
av volvokhaled
Inkörningsproblem på Torslanda, delar fattas från underleverantörer pga ökad efterfrågan på Inscription delar bl.a.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 33
En massa felmeddelanden!

Vanligt att det blir sk nötningskorrision p&a[…]

Problem med trafikinformation RTTI

RTTI har uppenbarligen någon datakälla,[…]

Mjukvarustrul XC60 2026