Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
VolvoB20 skrev:
TommyP86 skrev:Sverige är inte stort du.
Det är min spaning också. De stora marknaderna finns i USA, Kina och EU och ska Volvo växa där får man dumpa de svenska lagom/praktiska tänkesättet och designen och bli mera internationell och likriktad som det internationella bilmodet. Märks ju klart att volvo går stenhårt på den linjen.
Japp, försvann samtidigt som V50'n. (som de skulle kunna sälja smör av fortfarande tror jag :) )
Volvotrogna som vi är, tänjer sig många att klara av att betala mer för en också, men nu börjar det kanske dyka upp en gräns där inte vanliga volvoägaren kan ha en längre?
av Yaniz
Många av oss var nog för ivriga att såga designen. Jag kryper till korset. Ingen höjdare men inte heller något bottennapp. Hade inte lyft på ögonbryna om det stått Audi på bakluckan. Medioker och ängslig design i tiden.
Bilagor
Volvo-v90.jpg
Volvo-v90.jpg (61.94 KiB) Visad 622 gånger
Användarvisningsbild
av SvenB
Skulle då Volvo, Sveriges Tjänstebil Nr 1, inte kunna ha en modell för de många som vill kunna lasta stora saker bra, för att rak baklucka funnits länge? ??:-/ Jag tänker inte såga V90 förrän jag sett den. Men jag kan inte ha min hundbr i en V60, men väl i V50. V40 är "totalsågad" beträffande detta.
Användarvisningsbild
av Fisch
Okej, så det är bara hundägare och folk som kör kylskåp i bilen dagligen som köper V70 idag?

Både XC60 och XC90 är ju rätt olik V70 med sina bakluckor, men de verkar ju sälja rätt bra ändå!
Användarvisningsbild
av EjS
VolvoB20 skrev:
TommyP86 skrev:Sverige är inte stort du.
Det är min spaning också. De stora marknaderna finns i USA, Kina och EU och ska Volvo växa där får man dumpa de svenska lagom/praktiska tänkesättet och designen och bli mera internationell och likriktad som det internationella bilmodet. Märks ju klart att volvo går stenhårt på den linjen.
Fiat Palio var ju bland dom första "världsbilar".

Ser fortfarende dom på vägen i Danmark.

"Industriprodukt" "commodity" "massprodukt" eller liknande är ju en bättre beteckning för den bilen!
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Säger som en del andra, tror att den ser mycket bättre ut IRL än vad denna spionbild visar. Så jag väntar med att såga eller hylla den.
av Droopy
Yaniz skrev:Många av oss var nog för ivriga att såga designen. Jag kryper till korset. Ingen höjdare men inte heller något bottennapp. Hade inte lyft på ögonbryna om det stått Audi på bakluckan. Medioker och ängslig design i tiden.

Det där ser ju inte ens ut att vara samma bil? sidolisterna längs ner på dörrarna ser man ju inte på den vita, den där såg ju mycket bättre ut.
Användarvisningsbild
av SvenB
Fisch skrev:Okej, så det är bara hundägare och folk som kör kylskåp i bilen dagligen som köper V70 idag?

Både XC60 och XC90 är ju rätt olik V70 med sina bakluckor, men de verkar ju sälja rätt bra ändå!
Så är det inte förstås. Men V70 försvinner ju och efterföljaren V90 kommer ju troligen, som det ser ut, få mindre rak baklucka. Att XC60 och nya XC90 säljs bra, trots sluttande baklucka, beror väl på att de köparna inte värderar rak baklucka tror jag.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 34
Volvo V70 årmodell 2000

Hej ! Jag skall byta packboxarna för kamaxla[…]

Halvljus

Hej, skruvar just nu på polarns 945 o dä[…]

Det är samma faser som kommer att belastas va[…]