Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wolv
På tal om stabilitet så är jag mycket positivt överraskad över hur lite den här höga och tunga bilen kränger i kurvorna. :o
Det känns ju nästan som att man kör en småbil! Betydligt mindre krängande än i min XC70.
Användarvisningsbild
av gooose
Ett litet tips tiller som INTE köper original fälgar

Jag har denna vinter haft inne runt 10 talet kunder som haft problem med däckövervakningen Dom har haft andra sensorer än dom som volvo erbjuder i sitt sortiment

Däckhandlaren säger att det skall fungera Men det gör inte det alltid och då har jag lärt in givarna ca 5-10 dagar senare så återkommer problemet Då det inte är en org givare så är detta inget Garanti fel utan det är så att alla givare funkar inte i hop med bilen Volvo föreskriver en viss spec på givaren och det finns däckhandlare som inte har den blekaste om detta Dom kan kolla givaren att den är OK med sina instrument och då hävdar dom att felet ligger i bilen Indirekt har dom faktiskt rätt problemet är bara att deras givare inte kommunicerar rätt fullt ut med bilen

Har på 5 av dessa bilar bytt till original givare och efter detta har det funkat
i dom här 5 fallen så har det vart ett o samma leasingbolag som har "tvingat" förarna att dom skall ha dessa hjulen.

Så för att slippa problem kolla detta före ni köper era hjul om ni nu inte accepterar meddelandet om att systemet inte funkar

//Gooose
Användarvisningsbild
av gooose
Vet ej Jag har aldrig fått byta dom själv .. Det är "däckfirman" som har utfört dessa jobb då hjulen inte funkat som dom lovat och leasingbolaget vill inte betala något extra för något dom köpt som skall funka

Jag har bara hjälpt förarna att kolla så att allt funkar efter dom fått ventilerna bytta Dessa kunder har sett att man tagit nya givare ur Volvo kartonger och efter detta har det funkat

Hade önskat att jag visste vilka som funkar och vilka som inte funkar men det är ju demo däck som krävs och då börjar man att vända sig till stället som sålt grejjerna

Ja mycket kul kan hända när man köper ej original fälgar Har även haft inne ett par för att monterat hjul där det saknas centrerings ringar Vart extra kul för en kund när dom på firman köpt 6 uppsättningar hjul på någon webbbutik och dom hade skickat med fel ringar till alla bilarna Dessa ringar är inget som finns inom volvohandeln utan det får man jaga reda på själv hos någon däckfirma

//Gooose
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Brainys V60

Synd att det sker redan på pärlan. Bord[…]

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]

Kabelbrott i dörr? Brukar vara ett känt […]