Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kievY
@Xanthopteryx, Skiljer ju lite mellan SPA och P3 plattformen. Men generellt känns det som en stabil läsare då den läser både nya och gamla Volvo plattformar och om man köper till för 80 dollar så får man hela VAG med och via länken från alieexpress så var det bra pris på den nu. Och om jag nu ska ha kvar min V60 så länge så gör den ändå nytta när man ska byta bromsar bak, och börja serva själv att den släcker lampan och så.
av Xanthopteryx
Serviceindikator behöver du inte ha dator för att släcka dock.
Det finns sätt, beroende på modell, där du fiplar lite med någon spak här, trycker på någon knapp där, vrider något vred där och så.

Ja, jag gillar idén med pay once.
De flesta har ju prenumeration för ofta skitdyrt.
Här får du med En bilgrupp och betalar sedan typisch som du sade 60-90 dollar eller så för en till grupp. Men det är engångskostnad.
av kievY
Ja, serviceindikator kan släckas på annat vis det är sant. Men tänkte generellt om något dyker upp, eller ska göras. Och både sambos familj och min pappa kör bilar inom VAG så då har man läsare för båda märken. Får se vad jag gör, som du säger du har haft problem 2 ggr och då har den betalat hem sig. Har själv inte råkat ut för något ännu.
av Xanthopteryx
Ett batteribyte är väl säkert tusenlappen i sparad penning om du gör det själv. Jag köpte då ändå Volvo originalbatteri!
Och buggade mjukvaran, jag tänker de tar säkert 1000-1500 för att ta emot, koppla upp, stoppa processen.
Hjälpt en kollega felsöka en sak också.
av kievY
Ja, jag får se. Nackdelen är att man blir låst till 1 märke och köper man till ett annat blir man låst i dessa tillverkare. Man kan inte plötsligt hjälpa någon med felsökning om inte personen har det märke man köpt..
av kievY
Jo gäller att ha det installerat, inget man kan vada till hjälp med helt plötsligt utan att först köpa och installera. Men jag får fundera :) icarsoft hade räckt, men den är begränsad med vissa saker när man har nyare bilar och då känns det lite dumt att inte kunna utnyttja den till fullo.
av Xanthopteryx
Tänk på också att inom till exempel VAG så ingår ju en drös olika märken.
Som i Volvo är det ju, öhm, två eller tre märken.
Så man kan nog komma väldigt långt med några få programvaror.
av HankTheTank
Jag funderar på att beställa en nt710, men det är svårt att få reda på om man kan koda spridare på D4162T. Är det någon som har provat? Svaren jag får från foxwell är lite kryptiska..
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Fick en leverans med lite smaskens, det blir att t[…]

Uppdatering, Ny beg. styrväxel löste pr[…]

Första provkörningen med vanlig slangkl&[…]

Främre länkarms bussningar i bakaxel. b[…]