Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

s6025t skrev: sön 21 feb 2021, 19:54
s6025t skrev:
s6025t skrev:Här skriver upplands motor vad som ingår kolla på en XC60 inscription expression den billigaste laddhybriden där ingår panoramatak
https://www.upplandsmotor.se/bilar/volvo/modeller/xc60
Panorama taket har alltid varit standard på XC60 laddhybrid har för mig Volvo använder en fixtur genom hålet i taket vid montering av hybridbatteriet
Det här får du gärna ta fram källa på. Har väldig svårt att tänka mig att man går in genom taket för montering av batterierna. Tror dem lyfts upp. Då dem ligger i ”kardan tunneln”
Zanders skrev: mån 22 feb 2021, 10:13 Vågar nästan offra min ena arm på att batteriet sitter monterat på underredet/drivlinan som man sedan sänker ner hela karossen på.
Japp!

Annars borde alla hybrid modellerna ha panorama som standard. Tror inte man har såpass olika metoder för att montera batteriet mellan modellerna. Det vore administrativt hemskt :-D
Hej,
Hur är det med panoramatak på sommaren när solen står rakt upp på klarblå himmel, blir det inte väldigt ljust i kupén? Har en släkting som har panoramatak i sin bil (inte Volvo) och hon säger solen kan lysa in aningens irriterande genom panoramataket ibland.
Vad säger Ni om detta om ni jämför med Volvos panoramatak? (tänker närmast på V90).
Vore kul att höra Era synpunkter. Har ju valt panoramatak på den V90 T6 Recharge Inscription-Inscription som skall anlända till mig vecka 21.
Bo
bem skrev:Hej,
Hur är det med panoramatak på sommaren när solen står rakt upp på klarblå himmel, blir det inte väldigt ljust i kupén? Har en släkting som har panoramatak i sin bil (inte Volvo) och hon säger solen kan lysa in aningens irriterande genom panoramataket ibland.
Vad säger Ni om detta om ni jämför med Volvos panoramatak? (tänker närmast på V90).
Vore kul att höra Era synpunkter. Har ju valt panoramatak på den V90 T6 Recharge Inscription-Inscription som skall anlända till mig vecka 21.
Bo
Inga problem, du har ju en elektrisk solgardin som du kör ut isf.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Jag kommer att köra min etanol drivna 745-a t[…]

Camber vänster sida Volvo 240

Viktigast för däcken är Toe-in. Cam[…]

Automatlådan fast i "P"

Hallå! Jag har en C30 533 2.0 D 136 hk Diese[…]

Apersson850, du som vet det mesta, har du tips p&a[…]