Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad menar du som tradskjapare?

Skulle diesel vara battre? Eller hybrid? Vet inte om du menar drivmedelskostnad eller begagnatvarde etc.

Jag pratade med en som jobbar med leasing. Enligt honom har de enorma problem med dieslar pga sjunkande andrahandsvarde. Efter dieselboomen har manga som kopt bilarna begagnade sett vad det kostar med igensatta partikelfilter etc, etc. Till detta nya forslag med totalforbud i voissa omraden etc.

Jag fragade honom om det inte var battre med elbilar och hybrider men enligt honom var det annu varre. I teorin skulle en begagnad elbil kunna halla ett relativt hogt begagnatvarde men da batteriteknologi coh laddteknik hela tiden andras sa blir de fort uraldriga.

Min far byter nu bil och bestaller en Skoda Kodiaq AWD med......bensinmotor. Enligt mig gor han ratt val. De kor inte heller langa strackor per ar.
Diesel har lägre förbrukning än motsvarande bensin.
Fler bensinbilar drabbas av det så kallade dieselförbudet.
Dieselbilar kan redan i dag köras fossilfritt samt med inhemskt producerat bränsle.

Bensinbilar får också partikelfilter.
Bensinbilar släpper ut en drös vidriga ämnen redan innan du ens bränt det i motorn.
Och så vidare.
Du verkar ju ha en klar uppfattning om vad du själv tror och verkar inte särskilt intresserad av andras argument. Vad är poängen med tråden då annat än att provocera?
Xanthopteryx skrev:Diesel har lägre förbrukning än motsvarande bensin.
Dieselbilar kan redan i dag köras fossilfritt samt med inhemskt producerat bränsle.

Bensinbilar släpper ut en drös vidriga ämnen redan innan du ens bränt det i motorn.
Och så vidare.
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Xanthopteryx skrev:......
Bensinbilar får också partikelfilter........
Du blandar ihop det. Bensinbilar får Ad-blue. Inte partikelfilter.
filippb skrev: fre 11 maj 2018, 17:25 Du verkar ju ha en klar uppfattning om vad du själv tror och verkar inte särskilt intresserad av andras argument. Vad är poängen med tråden då annat än att provocera?
Xanthopteryx skrev:Diesel har lägre förbrukning än motsvarande bensin.

Och så vidare.
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Fråga Massabrassan vad dennes syfte var med tråden.

För övrigt är det jag skrev inget jag tror, utan något jag vet.
Walkmann skrev:
EbbevonVolvo skrev: fre 11 maj 2018, 19:17
Xanthopteryx skrev:......
Bensinbilar får också partikelfilter........
Du blandar ihop det. Bensinbilar får Ad-blue. Inte partikelfilter.
http://teknikensvarld.se/volvo-nu-med-p ... kt-564431/
Jag gör en pudel. Hur kunde JAG blanda ihop det? Förlåt!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]