Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av troubleshooter
Hmmm, ägare av bil är en intressant ämne.... =). Endast den som köpt bilen kontant eller ned blanco lån kan
väl egentligen kalla sig ägare till bilen med tanke på att vi pratar om modifiering oavsett val av företag

Men du har helt rätt det är upp till varje ägare att göra som man vill, själv tycker jag att polestar är ett bra alternativ
om man vill ha lite extra effekt under garantitiden, då får man åtminstone inte något problem om det skulle hända något.
Sen vet jag att många företag erbjuder försäkring. Vad som händer därefter är upp till var och en.........
av Lövet
Köper du en bil på kredit finns ett äganderättsförbehåll bara. Det påverkar inte själva det formella ägandet. Det är en myt att banken "äger" bilen.

Privatleasing är annorlunda och företagsleasing finns i båda varianterna.
av troubleshooter
Du har formellt rätt i det men då finans bolaget har ett krav på dig som ägare och de flesta gånger har bilens värde som säkerhet. Om du gör något som potentiellt kan påverka bilens värde negativt så kan finansbolaget ha rätt att säga upp avtalet med dig och kräva in pengarna. Men det är där de här extra försäkringarna kommer in så att även om du orsakar ett motorras (stort negativt värde) så har du tecknat en försäkring för att återställa värdet på bilen.

Leasing är riktigt ruggigt i det läget oavsett om det är privat eller företag....
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Ökad komfort med 17”

Ja mer eller mindre. https://www.volvocarretail.[…]

Här sitter den på V70n, antar att det s[…]

Men jag förstår inte riktigt. Kan de in[…]

Nu när dom har tagit bort körlägesr[…]