Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FlipperNo1
UnleashFusion skrev:Flippers; det var en STOR skillnad från bilden som volvo lagt jämfört med verklighet. :-O)
Ja därav en stor besvikelse dock 4.000kr för Carbonen men nog trodde man att de kunde passa in dem bättre åtminstone.
:!: Sådana här detaljer gör bilen till en Premium bil om de ordna till det nu ser det bara dit slängt ut.
Bilagor
Carbon XC90.jpg
Carbon som inte stämmer med verkligheten
Carbon XC90.jpg (67.3 KiB) Visad 949 gånger
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Det finns gott om bilar som är en aning baktung. Tyvärr hade jag inte tumstock med mig för att visualisera bättre , lite pinsamt att foto andras bilar. Denna V90 hitta jag i mitt jobbgarage. Bör inte verkstaden kunna justera upp bakre hjulupphängning?
Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av AndS
Meningslöst att springa runt och mäta, både V90 och V90CC har skillnaden på ca 1,5 cm. Bilen är ju byggd på detta sättet så vad ska man justera? Önskar man annat utseende får ägaren själv bygga om bilen.
Vi såg det i november 2016 på de bilar som rullade på vägarna och de hos bilhandlaren, därför beställdes det en V90CC.
Har svårt att se hur man kunde undgå att se det förrän man fick sin egen bil levererad, efter nästan 1,5 år sedan V90 började levereras.
Ja, det är kanske elakt och hårt skrivet men lite koll får man väl ha och inte bara titta på bilder om man handlar något för en halv miljon, lite plus och minus beroende på tillval.
av phantomblot
AndS skrev:Har svårt att se hur man kunde undgå att se det förrän man fick sin egen bil levererad, efter nästan 1,5 år sedan V90 började levereras.
1. Man kan ikke vite hvor mye last som er i bilene man ser rundt seg. Jeg fikk helt sjokk når jeg så en V90 med 3 store gubber i baksetet. Det ble tur rett til forhandler og få på luftfjæring (selv om jeg hadde bestilt R-Design)

2. Volvo viser bilde av bilene med identisk høyde foran og bak. Hvorfor velger de da å produsere bilene med betydelig forskjell i høye foran og bak?
av Djungelbrand
AndS skrev:Meningslöst att springa runt och mäta, både V90 och V90CC har skillnaden på ca 1,5 cm. Bilen är ju byggd på detta sättet så vad ska man justera? Önskar man annat utseende får ägaren själv bygga om bilen.
Vi såg det i november 2016 på de bilar som rullade på vägarna och de hos bilhandlaren, därför beställdes det en V90CC.
Har svårt att se hur man kunde undgå att se det förrän man fick sin egen bil levererad, efter nästan 1,5 år sedan V90 började levereras.
Ja, det är kanske elakt och hårt skrivet men lite koll får man väl ha och inte bara titta på bilder om man handlar något för en halv miljon, lite plus och minus beroende på tillval.
Jag fick min i slutet av september 2016 så det fanns inte så hemskt många att kolla på innan. Det som stör mig mest är varför Volvo inte kan visa hur den ser ut i verkligheten? Jaja, bättre att den är 1,5 cm för hög fram än typ 10 cm för hög runt om som en CC :P
av AndS
Och åter igen även en V90CC är 1,5cm lägre bak eller om man vill 1,5cm högre fram, samma höjdskillnad skärmkant mark som V90. :wink: Men bilen ser mindre "hängande" ut pga, eller tack vare, annan design/konstruktion, så är det.
Eller så får man göra som det tråden handlar om själv utföra justering på höjden så man blir nöjd.
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
De är väl på varenda bil som finns typ större hjulhus fram än bak så är väl knappast konstigt med lite skillnad mellan skärmar o däck om man jämför fram och bak. Till de flesta bilar brukar man ju kunna köpa sänkningssatser som sänker mer fram än bak. De enda man kanske kan tycka är skumt är väl varför bilarna på Volvos bilder är helt raka
Användarvisningsbild
av titanium
Har just varit i en utställningshall och mätt ett par bilar.
Båda sprillans nya V90 med R-design.
Båda hade samma avstånd fram och bak. 70,5 cm golv till skärmkant.
Så nog har Volvo till slut förstått att något var fel på tidigare tillverkade bilar.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 27

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]