Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JimmyK
Gorban skrev:
JimmyK skrev:
NorskT8 skrev:Har bestilt tid 13. desember...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vad skulle du få betala för uppdateringen? eller var den gratis
Just nu diskuterar amerikanerna detta vilt på swedespeed. Inget amerikanskt pris verkar klart men 550 norska och ca 120 USD i Ryssland är bekräftat där. Kräver att man har en XC90 med PA1. Jag vet inte om det var standard på Svenska marknaden.
PA1 var inte standard på svenska marknaden till MY16, Men det ingick i tillvalet "Intellisafe Pro" paketet till XC90. Detta paketet innehöll bla adaptivfarthållare, blis m.m

Detta paketet och även PA2 blev standard på svenska marknaden till MY17
Användarvisningsbild
av NorskT8
JimmyK skrev:

Venter på svar angående pris.

av Tillslut
Tillslut skrev:Hej, just nu kommer vi inte tillhandahålla detta som en uppdatering till våra XC90 MY16. Med vänlig hälsning Volvo Car Sverige
Konstaterar med glädje att det var "just nu" som var det viktiga i Volvos svar.
av Gorban
Tillslut skrev:
Tillslut skrev:Hej, just nu kommer vi inte tillhandahålla detta som en uppdatering till våra XC90 MY16. Med vänlig hälsning Volvo Car Sverige
Konstaterar med glädje att det var "just nu" som var det viktiga i Volvos svar.
Norge, Ryssland och Tyskland är i alla fall igång och uppdaterar redan. Dessutom finns den här uppgraderingen omnämnd på Volvos svenska hemsida. Jag antar att det bara är att åka över gränsen till Norge för att få det installerat.
av JimmyK
Hyxarn skrev:Har fått till svar att det kostar c.a. 1300:- hos min lokala handlare.
Min bil ska in imorgon, ska kosta 1152kr. Återkommer när den är laddad med ny mjukvara
Användarvisningsbild
av NorskT8
JimmyK skrev:

Fikk en pris på 1550 NOK.

av JimmyK
JimmyK skrev:
Hyxarn skrev:Har fått till svar att det kostar c.a. 1300:- hos min lokala handlare.
Min bil ska in imorgon, ska kosta 1152kr. Återkommer när den är laddad med ny mjukvara
Då var min bil uppdaterad, fungerar klockrent. Är jättenöjd

Fick även övrig programvara uppdaterad så nu fungerar City Safe även för större djur :-)
Senast redigerad av 1 JimmyK, redigerad totalt 0 gånger.
av Tillslut
JimmyK skrev:
JimmyK skrev:
Då var min bil uppdaterad, fungerar klockrent. Är jätte nöjd

Fick även övrig programvara uppdaterad så nu fungerar City Safen även för större djur :-)
Härligt! Min ska in om fyra dagar, har inte fått pris än. Hoppas på lägsta möjliga... [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

@Affan33 , Prydligt :) Men ja, det kan väl i[…]

Av ren nyfikenhet (alltså inget aggressivt[…]

Åtdragning vattenpump B230E

12Nm var det jag drog, provade 14Nm men våga[…]

B30a i en 740?

men bortsett från regg, så undrar jag […]