- tor 03 dec 2015, 19:14
Tja... Halva min bekantskapskrets springer runt med stora sprickor i skärmen på sona mobiltelefoner eftersom minsta stöt spräcker en skärm. Tänker på barnfamiljerna i V90, det räcker med barn som leker eller lite kaffespill och så är skärmen förstörd. Det är en jättesnygg funktion och när den väl fungerar är den jättebra, men ingen kan komma och säga att den är praktisk. Det är en gadget, svårare än så är det inte. Förutom detta så minns jag alla biltillverkare som i alla år har haft pixelfel på sina färddatorer och temperaturmätare, dock inte Volvo faktiskt, men väl Lexus och Saab, för att ta två exempel. Teknik åldras och fungerar sämre med åldern. Sedan vet jag att det på min surfplatta finns rekommendation om att plattan absolut inte skall förvaras i bilen över natten då skärmen tar stryk. Frågan är hur panelen mår efter 10-15 år i svenskt klimat.
Det beror väl på att jag räknat med att bilen bör ha en livslängd på 20 år, men om man räknar med en livslängd på 5-10 år så håller den säkert.
AndreasThn skrev:Värstingmotor på 190hk :shock: haha den var rolig :lol:Jag har privat aldrig köpt en Volvo med mer än 140 hästkrafter och har aldrig behövt mer. 190 hästar i en diesel ger en 0-100 på ungefär samma tid som 240 Turbo hade på sin tid. Jag har kört som hyrbil och i tjänsten en massa mer motorstarka alternativ och det mynnar ut i att man använder 20 % av kraften nästan hela tiden. Det blir överstarkt, på något sätt. D4 som sitter i V60 idag tycker jag gott kunde avvara minst 40 hästar utan att jag skulle sakna något. V70 D2 är en bil jag blev förtjust i, jag behöver inte mer kraft än så. Och jag vill inte betala för effekt jag inte använder, varken på prislappen eller vid pumpen.
mstrandbo skrev:Du kan styre skjermen med handsker... De har tenkt på det, så klart.Okej. Rätt skall vara rätt. Bra jobbat av Volvo, säger jag då. Varför kan inte mobiltillverkarna göra samma sak?
IamEsse skrev:Det går bra med handskar, eller en penna, eller vad som helst som bryter ljuset. Detta då det inte är en touchskärm av traditionellt mått utan sensorerna sitter i ramen runt.Som ovan, I stand corrected.
I övrigt får du gärna utveckla varför man skulle behöva byta ut den under bilens livslängd som du skrev ovan.
vänliga hälsningar
/P
Tja... Halva min bekantskapskrets springer runt med stora sprickor i skärmen på sona mobiltelefoner eftersom minsta stöt spräcker en skärm. Tänker på barnfamiljerna i V90, det räcker med barn som leker eller lite kaffespill och så är skärmen förstörd. Det är en jättesnygg funktion och när den väl fungerar är den jättebra, men ingen kan komma och säga att den är praktisk. Det är en gadget, svårare än så är det inte. Förutom detta så minns jag alla biltillverkare som i alla år har haft pixelfel på sina färddatorer och temperaturmätare, dock inte Volvo faktiskt, men väl Lexus och Saab, för att ta två exempel. Teknik åldras och fungerar sämre med åldern. Sedan vet jag att det på min surfplatta finns rekommendation om att plattan absolut inte skall förvaras i bilen över natten då skärmen tar stryk. Frågan är hur panelen mår efter 10-15 år i svenskt klimat.
Det beror väl på att jag räknat med att bilen bör ha en livslängd på 20 år, men om man räknar med en livslängd på 5-10 år så håller den säkert.
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.