Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Det kan nog vara bra att designa några olika bredder och höjder kanske på stänklapparna. En del kan kanske vilja ha maximalt stänkskydd så slask osv får snudd på omöjligt ta sig runt och skvätta ner bakom skärmen. Så kan det finnas de som vill ha lite "snyggare" stänklappar men är villig offra lite yta och funktion. Kanske rent av 3 olika - tripp-trapp-trull? Jag kör själv med Volvos original stänklappar på min V90 och visst funkar de men det går ju göra stänkskydden snyggare och nog mer effektivare än Volvos original. Såsom du är på god väg med att göra.
På min XC60, som jag hade, monterades original Volvo stänkskydd fram och bak. Det stänkte upp något fruktansvärt längs sidorna på bilen ändå. Jag modifierade, breddade och förlängde dom med två centimeter utåt och neråt. Det hjälper inte något synbart. Blev lika nersänkt ända upp på sidobackspeglarna. Så på min bil satte jag tillbaka original igen. Tyckte det var snyggare. :-)
Så kanske ska du ut och köra lite med dina prototyper innan du tar ett slutgiltigt beslut. Mina erfarenheter var på en XC60 Classic 2017, det kanske fungerar bättre på din V90.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
760 tändningslås?

Kabelbrott på kabeln till solonoiden var fel[…]

Hjälp med Vida

Köpte en fläkt från skroten med de[…]

@yrrol3 , Vill du ha fancy skivor så bli[…]

Vad som händer om man bara har en USB-port ve[…]