Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av onemangang
V90cc en grymt bra bil, men har tre barn så 7 säten om någon annan vill åka med vore fint. Bagageutrymmet i xc90 är ju överlägsen för utrustning och packning när man ska till fjällen t ex, fast man har takbox.
Vi klarar oss annars bra med v90cc och alla i familjen gillar den. Enda negativa är Infotainment systemet, lite segt tycker jag.
av morfarginko
onemangang skrev: mån 04 nov 2019, 20:11 V90cc en grymt bra bil, men har tre barn så 7 säten om någon annan vill åka med vore fint. Bagageutrymmet i xc90 är ju överlägsen för utrustning och packning när man ska till fjällen t ex, fast man har takbox.
Vi klarar oss annars bra med v90cc och alla i familjen gillar den. Enda negativa är Infotainment systemet, lite segt tycker jag.
Okej, tack!

Har bara två kids så sju säten är enbart bonus. Kanske lite attraktivare när man ska sälja.

Infosystemet är väl samma på båda? Så det kommer man väl inte undan :)
av tilldavid
Hade precis samma dilemma innan jag beställde en V90 T8. Valde mellan att privat köpa en XC90 eller välja V90 CC eller V90 för att ersätta nuvarande tjänstebil. Har också 3 barn och har haft 2 st XC90 -17 och -18 tidigare och visst är det fantastiska bilar. Men vi har 2 bilar och de få gånger som någon kompis vill med så får vi väl ta den andra bilen också. Så jag kunde inte motivera en större bil igen för de få gånger vi skulle behöva det och vi har alltid fått plats med det vi behövt i nuvarande v90 cc (inkl många turer till stuga och fjäll på vintern). Så nu blir det V90 T8 som nästa.
av onemangang
Ja har man 2 bilar så är det inga problem :-)
Vi har också alltid fått med allt precis. Hundens bur (jack russell) barnvagn.
av onemangang
tilldavid skrev: mån 04 nov 2019, 20:26 Hade precis samma dilemma innan jag beställde en V90 T8. Valde mellan att privat köpa en XC90 eller välja V90 CC eller V90 för att ersätta nuvarande tjänstebil. Har också 3 barn och har haft 2 st XC90 -17 och -18 tidigare och visst är det fantastiska bilar. Men vi har 2 bilar och de få gånger som någon kompis vill med så får vi väl ta den andra bilen också. Så jag kunde inte motivera en större bil igen för de få gånger vi skulle behöva det och vi har alltid fått plats med det vi behövt i nuvarande v90 cc (inkl många turer till stuga och fjäll på vintern). Så nu blir det V90 T8 som nästa.
Klara ni er er bra utan markfrigången? Behöver själv den tycker jag.
av Malmstroem
Jag valde att köpa en XC90 D5 privat istället för att ta ut en V90 D4 CC som tjänstebil. Min tjänstebil är för företaget "kostnadsneutral" så den är inte direkt gratis.

Visst är XC90 dyrare, men jag behövde/ville ha utrymmet. För mig var det inga 5000:- i månaden som skilde, hur mycket som det kommer att skilja vet jag först när jag säljer XC90 eftersom värdeminskningen är i särklass största punkten. Men min gissning är att jag betalar typ 2000:- mer i månaden för att köra en XC90 D5 istället för en V90 D4 CC med mindre utrustning. För mig är det utan tvivel värt det.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
onemangang skrev: mån 04 nov 2019, 18:42 Lämnade in cross countryn på service och hittade en xc90 2018 till bra pris i butiken. Var nära att jag slog till. Men under provkörningen märkte jag att backkamera saknades. Man får invänta nästa objekt.
Kan du inte förhandla dig till att de installerar det till ett bra pris då?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Nej det kan inte byggas upp något under/&oum[…]

Motorhuv öppen?

Ett tips är ju att felanmäla via appens […]

C30 T5 turbo problem

Hej! Jag har felkoden 603D Turboreglering samt 280[…]

945-92 Försäkringskostnad?