Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
Vi märkte av, när vi kikade på bil där inför V90-köpet, att vissa handlare verkade allmänt ointresserade av att sälja något alls, att döma av bemötandet när man kom in hos handlaren.
av Lövet
Xanthopteryx skrev:Vi märkte av, när vi kikade på bil där inför V90-köpet, att vissa handlare verkade allmänt ointresserade av att sälja något alls, att döma av bemötandet när man kom in hos handlaren.
Det beror på att majoriteten av bilarna inte säljs från hallen överhuvudtaget utan avrop från ramavtal. Dessa affärer sker via telefon och mejl. Det är en väldigt liten del av tjänstebilskunderna (som utgör >90% av Volvos kunder på 60 och 90 modellerna) som vandrar in i hallen utan tidigare kontakt. Så hur konstigt det må kännas så är det rätt prioriterat av säljaren att prata i telefon istället för att gå ut i hallen.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Man ska inte handla bilar och lämna dem på service i storstadsregionerna. Här är man som privatkund inte ens vatten värd.
Jag har två fel på min V60 som jag inte ens får reklamera. Även jag är starkt inne på att göra nästa affär på annat håll nästa gång, eller byta till annat än Volvo.

Det jag inte förstår är hur man vågar ha ett så kasst bemötande från bla Bilia och Upplands Motor, dom vet ju inte vem den är och vad den personen de skiter på kan ta sig för...
Nu pratar jag inte om en anmälan till ARN.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Xanthopteryx skrev: tis 08 jan 2019, 19:23 Varför får du inte reklamera?
Först var det att jag inte var första ägare på bilen (tidigare demo). Ja det var en rad med olika undanflykter, kvittade att jag hade papper på mina rättigheter. Dom sket fullständigt i mig och mina argument.
Jag blev så otroligt arg så jag har inte satt min fot hos den ÅF efter detta.
av troubleshooter
Jag är inne på ny Volvo nummer 5, alla köpta privat och i Sthlm utom 1, bäst bemötande både före och på småfel efter köp
har jag faktiskt fått på upplandsmotor när det gäller mina 2 senaste bilar inkl disusioner kring rabatter, upplever säljaren som
genuint intresserad av att göra affär, kanske haft tur med både säljare och personlig service tekniker........
av Stabilt
Tycker nog Panorama är värt pengarna, bland det första tillvalet jag klickar i. Men jag kör en V90 nu, någon annan som upplevt knarrande/vibrationer när luckan är stängd? Har en vibration precis över mitt huvud.

//Stabilt
av Hertsh
troubleshooter skrev:Jag är inne på ny Volvo nummer 5, alla köpta privat och i Sthlm utom 1, bäst bemötande både före och på småfel efter köp
har jag faktiskt fått på upplandsmotor när det gäller mina 2 senaste bilar inkl disusioner kring rabatter, upplever säljaren som
genuint intresserad av att göra affär, kanske haft tur med både säljare och personlig service tekniker........
Jag är inne på min andra Volvo från Upplands Motor i Kista (och snart tredje) och har alltid blivit fantastiskt bemött. Också privat. Så pass bra att det numera till och med är frun som lämnar bilen på service för det är enkelt och trevligt att sitta där och jobba när bilen är på service (hon har närmre dit än jag från sitt jobb). Hon har alltid känt sig lite i underläge när det gäller bilverkstäder men inte på Upplands Motor.
av ICEnow
Panoramatak är grymt bra! Hade en Passat kombi för ett antal år sedan med Panoramatak. Otroligt skönt på sommaren och när det är varmare ute upp till 70-80 km/h max.
Lite cab-känsla. Använde det varje dag när det var väder för det. Saknar det mkt.
Om bilen är kokhet på sommaren öppnar man upp och man kan kyla bilen snabbare. Går även att köra med värme eller AC med öppet tak om man vill.

Svensk avundsjuka och vänsterliberalism ;)
och en myt att det är stenskottkänsligt. Stenarna kommer ju inte som ett meterorit uppifrån heller. Stenskott får man för att man kör på stenarna när de flyger upp från andra bilar.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)