riha skrev:ansjo skrev:Delningen av baksätet, mindre tank....
I second that.
Att de tagit bort 40/20/40 delning är ju helt ofattbart! Tillbaks till 90-talet känns det som.
I min v60, förra XC60 och XC70:n innan dess, med 40/20€40 delning så kan ju både barnen åka med i barnsältet, men man kan ändå lasta in grejor mellan dem, men det skiter sig i V90:n.
Sen att de dragit ner tankens storlek är också helt ologiskt. Behåll 70 liters tank och låt folk komma längre istället om nu bilen drar mindre än vad ens föregående bil/modell kanske drog.
Storleken på tanken är ju ett skämt, speciellt om man kör mycket, vilket jag gör (5-6 000 mil/år).
Håller också med om baksätesfällningen, plus den löjligt lilla genomladtningsluckan. Vad faan är det för brevinkast???
Körde tre löv-krattor till ungarnas krattdag på idrottsplatsen. Gick precis men det är faan om jag hade lyckats få in en kratta till.
Det är jag och en till i familjen som åker skidor. Har alltid lastat skidfodralet inne i bilen i mitten. Det är garanterat kört nu.
Får väl göra som alla andra och skaffa takbox (vilket man lär få göra ändå om man skall få med sig det som XC70 svalde).