Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Att det är framställt på annat sätt, det förstår jag, men vad gör det om utsläppen är desamma?

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av TommyP86
Koldioxiden är redan i kretslopp, ingen fossil olja. Istället för att pumpa olja kapar vi regnskogen och planterar oljepalmer, processar slaktavfall som aldrig borde funnits från första början (om man ska vara miljömedveten), eller processar biprodukter från massaindustrin.

Idag är det bara miljövänligt om man lämnar flera faktorer utanför, men i längre perspektiv så är det en del av lösningen, istället för en del av problemet.
av Nystrom7
Nystrom7 skrev:
beachman skrev:Bra Volvo!
Nu vill jag bara se en retroaktiv skattereduktion till 360:-/år istället för 6100:-/år och retroaktiv miljöbonus från staten för alla vi som valt Dieselvolvo ;-)
https://teknikensvarld.se/volvo-ger-kla ... ras-bilar/
Jag tycker man kan få miljöbonusen på 60000 retroaktivt medBildBild

Skickat från min Pixel via Tapatalk
Missade att du nämnde bonusen redan. Men jag håller med.

Användarvisningsbild
av mikeman
Försöker hitta bra källa på vad utsläppen blir i praktiken. Som jag förstått det hittills så är det ett visst utsläpp ändå men utsläppet är klimatneutralt. Nånstans stod det att utsläppet är 10-20 procent av det man har med diesel? Någon som har koll?
Användarvisningsbild
av Fjonsson
HVO100 är fossilfritt till 90%. För er som inte ser skillnad på fossil koldioxid och den från förnybara vill jag påpeka att den senare inte är ett gift utan en förutsättning för liv.
av beachman
Nystrom7 skrev:Jag har för mig att teknikens värld mätte 28g koldioxid per kilometer på en v90 D5 AWD.

Vilket skulle ge 36 676:- i bonus enligt transportstyrelsen :-D
av AndS
Men var tankar man ren HVO, har inte sett någon mack som haft det. Kollade runt och en av kedjorna hade bara det på två ställen runt Mälardalen.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16
Högt motorljud

Lite högre iom ingen isolering i huven men m[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäk[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]