Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
Fråga, vad tror ni? Får bilen ett "högre" andrahandsvärde om Polestar uppgradering är registreringsbesiktad jämfört med att det "bara" finns ett intyg /certifikat från Volvo över att Polestar är installerat?
av mikebike
LJN skrev:Fråga, vad tror ni? Får bilen ett "högre" andrahandsvärde om Polestar uppgradering är registreringsbesiktad jämfört med att det "bara" finns ett intyg /certifikat från Volvo över att Polestar är installerat?
Tveksamt. Fördelen är att det står rätt effekt t.ex. om man säljer den på Blocket.
Förra bilen var jag sjunde ägaren till och inte heller jag orkade registreringsbesikta bilen, som nysålts med Polestar.
Även nuvarande bilen har Polestar från start, men är inte registreringsbesiktad. Vi får se om jag tar tag i det till våren.
Problemet är att det bara är vissa besiktningsmän på vissa stationer som kan göra detta, vilket kan innebära att man måste ta ledigt för jobbet för besiktningen.
Användarvisningsbild
av sura56
Går det ens att reg.besikta efter säg 2-4 år? Det skall ju lämnas ett intyg till besiktningsmannen som han som laddade in programvaran i bilen skrev ut (och det är ju liten chans att det finns kvar)
av para
Polestar-ade min bil i mars 2017 och intyget har legat i handskfacket (tror jag...) sedan dess. Har tänkt besiktiga men det har inte blivit av.
Ska sälja bilen efter nyår men kommer besiktiga innan försäljningen för att det känns seriösast att ha det gjort, tror dock inte att det påverkar värdet men jag vill inte sälja nått ”halvfärdigt”
av JE Jr
Ring runt till flera olika besiktningsföretag och fråga pris, det skiljer flera hundra mellan olika företag.

Sen behöver man inte heller göra komplett regbes utan en förenklad som jag tror heter A2A. Undrar om inte vissa besiktningsföretag drar till med den dyra Kanske då det blir 1800?

MVH
Användarvisningsbild
av fjohan82
Min ÅF erbjöd sig att besiktiga bilen efter att ha monterat Polestar, tydligen var det någon som kom till dom och gjorde detta.
Jag avstod dock och gjorde detta på egen hand.

Varför inte besiktiga bilen? Man gör ju ett ingrepp i en bil som är helbilsgodkänd.
Viss borde väl försäkringsbolag kunna sätta sig på tvären om det värsta inträffar?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]