Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peppe67
Jag beställde min idag, men fick inget datum, bara preliminärt i april men säljaren trodde absolut inte att det skulle stämma.
Men det spelar inte så stor roll, kan inte ta den förrän i slutet av maj ändå hur mycket jag än vill :)
av peppe67
troubleshooter skrev:Har tittat mycket på både V90 och V90 CC, men nu har jag fått en offert på en A6 Allroad 3.0TDI, till samma pris som V90, i mitt fall skulle V90 CC bli något dyrare, så svårt det är att välja när priserna närmar sig varandra.....
Kolla och jämför pris på service och reparationer innan du bestämmer dig. Vi har en Audi A3 och en XC70, senaste servicen kostade 6700:- för Audin och ca 2200:- för Volvon.
av perhall
Servicekostnader skiljer inte mycket och om det kostar 6700 till en A3 och 2200 till en Volvo är det inte motsvarande service. F ö har alla nya Audi 6000 mil serviecavtal 36 mån för 3600, även RS6..
av peppe67
Är det någon som vet om Volvo fått ordning på systemet så att man kan följa tillverkningen av "min" bil?
Just nu ser jag bara min förra bil och den står ju som levererad naturligtvis.

Hur snart efter beställningen kan man se den nya på "MinVolvo"?
Användarvisningsbild
av JanneP77
peppe67 skrev:Är det någon som vet om Volvo fått ordning på systemet så att man kan följa tillverkningen av "min" bil?

Det brukar ta några dagar, beror på när din säljare hinner knappa in den i systemet. Jag beställde 1 nov och jag har för mig att jag kunde se den den 4 nov...
av peppe67
JanneP77 skrev:
peppe67 skrev:Är det någon som vet om Volvo fått ordning på systemet så att man kan följa tillverkningen av "min" bil?

Det brukar ta några dagar, beror på när din säljare hinner knappa in den i systemet. Jag beställde 1 nov och jag har för mig att jag kunde se den den 4 nov...
Idag hade beställningen skrivits in så nu kan jag se den på "MinVolvo" :lol:
av Gammelsmurfen
peppe67 skrev:
JanneP77 skrev:

Idag hade beställningen skrivits in så nu kan jag se den på "MinVolvo" :lol:
Vilken leveransvecka?
av troubleshooter
Min order ramlade också in i systemet idag med leverans beräknad vecka 15, men det får man väl ta med en nypa salt i dagsläget, med tanke på att produktionen inte ens dragit igång när det gäller V90 CC om jag har förstått rätt.
av kmi
Blev en Volvo V90 Cross Country T5 AWD Pro, Osmium Grå Metallic, klimat paket, Park Assist Pilot, VoC, Subwoofer & Läder Komfort Am/Char RA20.

Leverans vecka 26
Senast redigerad av 1 kmi, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14
Byte Xenon V70 -08

Som sagt, jag har blivit ombedd att hjälpa ti[…]

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde må[…]

Vad är det för plastburk som sitter prec[…]

Lyfta mittkonsolen