Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
joel80: När bakljusen slocknar slocknar även den lilla gröna dioden ovanför auto läget. :idea: Så det är lätt att kolla

Jag har sett några V90 med DRL fram och samtidigt tända bakljus. Jag tror att bakljusen på 90- serien tänds väldigt tidigt, eller lyser svagt i dagsljus, när jag testade en S90 vred jag över från auto till halvljusläge dagtid men märke ingen skillnad på bakljusen, iofs var det väldigt ljust ute då.
Användarvisningsbild
av joel80
W.A.P.E. skrev:
Finns rätt mkt skyltfönster osv som går att testa vid. Jag har ju ex bara signaturljusen (nästan osynliga) + bakljus på i parkering. Innan lös DRL också vilket var bra för då var det som det skulle!

Jag har inte sett så många skyltfönster där jag ser mina bakljus vid färd.. Kanske kör på fel gator. Sen är det inte alltid man har möjlighet att ha fokus i skyltfönster när man kör i sån miljö där dom finns. ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Om nån vill se hur bakljusen fungerar lite mer pedagogiskt.. tror jag.. ;)
Förlåt att jag inte har nån V90 att testa på. :p

[youtube]ND7-mUvcSKM[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=ND7-mUvcSKM
av pumpnasare
Exakt den programvaran fick även jag på 3000 mila servicen,tidigare kunde jag köra med DRL och bakljusen på med omkopplaren i parkerings ljusläget. Nu flippar det av och på i Autoläge (går solen i moln blir det halvljus och sedan åter till DRL)
Testförarna jag såg var nog inte medvetna om att 0 är utan bakljus

Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Sharkbait skrev:XC90 och S/V90 har väldigt små blinkers bak och det är halogen.
Är du säker på att det verkligen är halogen i blinkersen ? Jag trodde det var vanliga glödllampor.
av Sharkbait
VolvoB20 skrev:
Sharkbait skrev:XC90 och S/V90 har väldigt små blinkers bak och det är halogen.
Är du säker på att det verkligen är halogen i blinkersen ? Jag trodde det var vanliga glödllampor.
Självklart skulle det stå glödlampor.
Användarvisningsbild
av joel80
~Kalle~ skrev:joel80: När bakljusen slocknar slocknar även den lilla gröna dioden ovanför auto läget. :idea: Så det är lätt att kolla
Aha.. är det så.. jag har försökt lista ut om den dioden haft nån koppling till om halvljusen gått på eller inte.
Användarvisningsbild
av NorskT8
Sharkbait skrev:
XC90 och S/V90 har väldigt små blinkers bak och det är *glödlampor.
XC90 har LED også i blinklysene bak.

Sent from my iPhone using Tapatalk
av BiTu
NorskT8 skrev:
Sharkbait skrev:
XC90 och S/V90 har väldigt små blinkers bak och det är *glödlampor.
XC90 har LED også i blinklysene bak.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Stämmer, och kanske är det just därför, att XC90 ska vara lite finare.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]