Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pekå
Problemen på Volvo är nog allvarliga just med tanke på den omstrukturering som man gör just nu. När gjorde Volvo något liknande senast? Jag kan inte påminna mig i vilket fall. Dragkroken får nog anses som ett gott exempel där man inte har tänkt igenom helheten och den slutliga produkten till 100%. Betänk nu att det är sådant vi kan se med blotta ögat.Det finns nog all anledning att vara orolig för det som döljer sig under "skalet" och som vi inte har en aning om hur det kommer att fungera och hålla i längden.Nu har jag beställt min XC90 T8 den har blivit försenad i två omgångar men jag har inga planer på att avbeställa den och jag hoppas verkligen att den är ok när jag får den. Tyvärr brukar förändringsarbeten i både stora och små organisationer inte gå över en natt.
Användarvisningsbild
av Derank
Ni glömmer ju att det är en ny plattform och en ny modell, det är ju inag nyheter att det brukar innebära problem,
av Amli
Det är sant. Det är inte ofta en bil är helt ny från scratch på det sättet XC90 är så en viss förståelse bör man ha. Det är illa och tråkigt för Volvo att deras flaggskepp är befattad med så mycket fel men jag tvivlar som sagt inte på att de får rätsida på det.
Det största orosmomentet jag skulle ha om jag satt i Volvos ledning är de som kommer från andra märken såsom Audi, Mercedes samt BMW som sak ge Volvo en chans, får ett riktigt måndagsex och byter tillbaka pga allt strul. Om de i sin tur sprider ordet är det troligen värre reklam än div. återkallningar och enskilda fall i pressen.
Var väl lika dant med V90 gen.1. Påskyndad utveckling för att snabbt får ut produkten på marknaden och medvetna om att man fick fixa visa saker senare. Det mesta av det är sedan länge åtgärdat och glömt...
av putte66
V60D5AWDPolestar skrev:Var väl lika dant med V90 gen.1. Påskyndad utveckling för att snabbt får ut produkten på marknaden och medvetna om att man fick fixa visa saker senare. Det mesta av det är sedan länge åtgärdat och glömt...
Vad menar du med V90 gen1 ? Menar du den ommärkta 960 som döptes om till V90 under 90-talet ?
putte66 skrev:
V60D5AWDPolestar skrev:Var väl lika dant med V90 gen.1. Påskyndad utveckling för att snabbt får ut produkten på marknaden och medvetna om att man fick fixa visa saker senare. Det mesta av det är sedan länge åtgärdat och glömt...
Vad menar du med V90 gen1 ? Menar du den ommärkta 960 som döptes om till V90 under 90-talet ?
Sorry, menar XC90 gen 1 så klart. Tack för att du var uppmärksam.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
FlipperNo1 skrev:-Jag har med en T8 R-Design och jag såg ganska snabbt efter lev. i juni att dem hade karvat ut för draget för det var inte jämt och snyggt gjort och jag ifrågasatte varför dem gör på detta viset och Verkstadskillen sa själv att han tycker det är dåligt det fixas av ÅF. Killen tyckte att det är dåligt att Volvo inte tänkt på detta , en miss alltså i Designen.
-Jag har haft problem med mittersta Barnstolen som är uppfällbar När man lyfter upp den så veckas Plasten och där släpper Lacken så den har dem bytt 2 ggr. Första dem fick från Volvo var redan kass så den fick de skicka tillbaka men den nya såg bättre ut så den satte dem dit. Men han sa samtidigt att det kommer hända igen för det är helt fel material i den detaljen det skall vara i något tyg istället.
-Dem har bytt ryggklädseln på Passagerarsidan med för den var dåligt sydd.
-Bromsskivorna är bytta fram med efter 600mil då den hade blivit skeva. Frågade om de nya var av bättre kvalitet och det visste dem inte.
-Har en kompis som har en T8 R-Design med och den bilen har varit inne på Verkstaden 5 ggr. den är bara 3 månader gammal och bärgad 2ggr.

Jag säger så här så länge Volvo står för allt så har jag inga problem med att det finns småfel det får man räkna med på en ny bil kan man inte räkna med det så ska man inte köpa nya modeller. Men visst är det tråkigt när det händer och sedan detta med slarvfel det kan man däremot diskutera det skall man inte godta.
Över detta är jag helnöjd med bilen den är en njutning att köra den och verkstadskillen jag har direktkontakt med har varit väldigt tillmötersgående :D :-)-)
Är det där G** 5** ?
Ser rätt trevlig ut isf.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]