- mån 27 jun 2016, 11:30
#1088985
En betydligt vettigare jämförelse till Tesla än fornminnet Hellcat är Nissan GT-R. Den har inte direkt några problem att accelera från stillastående.
joel80 skrev:Det är ingen lögn att en Leaf kommer snabbare genom en korsning efter ett rödljus än en BMW 320 (eller 330). Ingen ICE-bil har bra acc/vrid från noll, och nästan alla elbilar har det. Man ser tydligt på grafen att växlingarna har stor betydelse. Att hellcaten inte har AWD gör det lite orättvist, men det handlar ändå mycket om vrid och växling i starten. Du måste varva upp oxh turbon måste ladda.Det får vara en bra kort korsning då.
En betydligt vettigare jämförelse till Tesla än fornminnet Hellcat är Nissan GT-R. Den har inte direkt några problem att accelera från stillastående.
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i