Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

vlakers skrev:Än så länge vit men vi har inte riktig bestämt oss än...
Hur gick tankarna kring val av motor? Inget ont om D4 alltså, utan bara nyfiken.
Tänkta att D3 blir nog lite klen och D5 med 4 hjulsdrift blev för dyr. T5 var jag rädd att den skulle dra för mycket annars var det vettigt pris på t5 eftersom automat följer med. Så jag hoppas att D4 blir bra i V90.
vlakers skrev:Tänkta att D3 blir nog lite klen och D5 med 4 hjulsdrift blev för dyr. T5 var jag rädd att den skulle dra för mycket annars var det vettigt pris på t5 eftersom automat följer med. Så jag hoppas att D4 blir bra i V90.
Hur kör du (stad/landsväg etc.) och vilka mil per år pratar vi om?

Rent generellt tycker jag att folk alltför ofta väljer diesel av ren slentrian trots att dagens generation 4-cylindriga bensinare både är snåla och mycket trevligare att köra än motsv. diesel (i mitt tycke).
Jo jag vet men jag tycker om dieselmotorn kör väl runt 2000 mil om året mest landsväg 90 väg till o från jobbet på 5 mil om dagen. Brorsan har en v60 vea d4 som jag tycker är en väldig bra motor. Dra lite o har ett bra vrid. Är som saft osäker på vad en t5 skulle dra igenomsnitt.
Såg en S90 i stan idag, måste varit en tidig en, han inte se baken dok. Silver met, inte en demobil från Bilbolaget heller,. Någon här som fått lev?
vlakers skrev:Jo jag vet men jag tycker om dieselmotorn kör väl runt 2000 mil om året mest landsväg 90 väg till o från jobbet på 5 mil om dagen. Brorsan har en v60 vea d4 som jag tycker är en väldig bra motor. Dra lite o har ett bra vrid. Är som saft osäker på vad en t5 skulle dra igenomsnitt.
T5 är snål! Kör du 90 km/h är T5 väldigt snål!
vlakers skrev:Ok men det blir nog en d4 ändå :D
Hehe, ja du ska givetvis välja den motor du vill ha och inget annat. :)

D4 är en trevlig motor det med.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 48
Beställa ny V90 T6 recharge

Kupén blir något tystare utan panoram[…]

Löst nu. De va kudden som va kass blir byta[…]

Ville bara dela med mig av min egenskap frå[…]