Mumsmums skrev:
Men precis samma argument har man ju hört i alla tider. Bränsleinsprutning, servostyrning, katalysator, krockkuddar, ESP osv. Enligt vissa skulle allt detta krångla och bli svindyrt för ägarna. Idag är det inte många som ifrågasätter dessa komponenter. Det är nog bara att inse att utvecklingen går framåt. Om inte en allt för avlägsen framtid kommer de självkörande bilarna att dominera vare sig vi vill det eller ej.
Ang S90. Snygg, modernt formspråk. Är det bara jag som ser lite, lite av P1800 i fronten?
Om någon försöker pracka på mig en självkörande bil så kommer jag bita mig fast i mina gamla tills lagen säger att man inte får köra själv. Det är trams.
Bränsleinsprutning, servostyrning, katalysator, krockkuddar och i viss mån ESP har jag aldrig anmärkt på då jag ser den praktiska nytta. Den praktiska nyttan med en ipad i instrumentpanelen är däremot inte direkt solklar, förutom att man inte längre kan köra med handskar.
Däremot har jag sovit på designen nu. Och sett lite bättre bilder där bilen inte står mot vit bakgrund utan rör sig i trafik. Bakvagnen är förlåten. Kan säkert lära mig leva med en ipad. Däremot noterade jag idag att Volvo går mot strömmen, bilen har sidolister! Det var en välkommen sak, måste jag säga! Däremot undrar jag varför man tvunget skall ha en massa autobanversioner till salu i Sverige. Var är T3 och D2? Jag behöver inte en värstingmotor på 190 hästar. Den lär landa på 320-330 000 i grundpris för tjänstebilsförarnas skull.
En med vettig utrustning kommer landa på runt 400-450 000. Säkert värt pengarna, men jag tror man tappar en del trogna köpare på att mer och mer nästan ligga över tyska priserna. Grejen med Volvo har ju varit bättre åkkomfort, samma kvalitet och ett något bättre pris jämfört med tyskarna.
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.