Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jag hoppae jag hört fel... För skulle det vara så känns det som det kommer saknas ett segment i Volvo. :(
V60 kanske görs om för att boosta lastutrymmet lite tills dess... Gör den mer fyrkantig typ. :p
av Amli
560k i basutförande för kommande V70/V90 säger ju sig självt att det inte kommer ske. Ni kan garanterat dra av minst 200k på det priset. Däremot kommer det säkert t ex en T8 modell som startar där.
av para
Enklaste XC90 med fwd ska ju ligga på 498000, inte så troligt då att V90 blir dyrare.
av Linqid
joel80 skrev:Jag hoppae jag hört fel... För skulle det vara så känns det som det kommer saknas ett segment i Volvo. :(
V60 kanske görs om för att boosta lastutrymmet lite tills dess... Gör den mer fyrkantig typ. :p
Det är väl i princip bekräftat (åtminstone om man ska tro TV) att nästa gen V60 ska bli något större och mer praktisk för att till viss del fylla tomrummet efter V70, såväl pris- som utrymmesmässigt.

Några 560k lär dock nya V90 knappast gå på. Precis som med XC90 lär den hamna på samma nivå som sina tänkta konkurrenter, dvs 5-serie, E-klass och A6 m.fl.
av dieseltuc
Amli skrev:En D5 hybrid bör komma. Då lär den ligga på ca 300hk.
Varför skulle de släppa en hybrid med diesel, helt meningslöst när det edan finns en med 320 hk bensinaren.
av dieseltuc
Allinug skrev:Tråkigt att Volvo bara verkar satsa på hybriddrivlinor och inte kommer att göra någon ren elbil.
De har kommit fram till samma slutsats som Toyota, meningslöst med dagens batteriteknologi.
av Linqid
Jag minns inte vem, men någon högt uppsatt sa i en intervju i senaste AMS att det är inte aktuellt med elbil för Volvo i dagsläget av den enkla anledningen att det inte är tillräckligt säkert med de batterier som idag finns tillgängliga. Man är inte beredda att rubba på den aspekten som man indirekt antydde att övriga tillverkare har gjort. Det har ju brunnit ett antal Tesla vid det här laget så det kanske ligger något i det...

Jo, jag vet att även Volvo-bilar brinner ibland.
Användarvisningsbild
av crumpets
kave skrev:Precis, 50 mils räckvidd är ju helt kass (Tesla).
~30 i verklig trafik. Tar något dygn att ladda upp fullt om du inte kör supercharger, vilken aldrig i princip hinner ta sig över 80% fyllnad för sedan går det svinsegt att ladda, även med SC. Du tappar dessutom hästar ju mer urladdat batteriet blir, redan från toppen. Teslan är grymt fin men batteriet är en polerad skitkorv tyvärr.

Att det har med säkerhet att göra är tyvärr bara lögn. Det finns helt enkelt inte batterier som är bra nog till en okej peng. Tesla är förlåtna för att de är en liten tillverkare med rika kunder som inte behöver bry sig om att de får 30 av sina 50 mil dag ett, 25 av sina 50 efter ett år, 15 av sina 50 efter fyra år... Osv.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12
LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppska[…]

https://hosting.photobucket.com/42c531a3-beee-4b[…]

Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]

Løs del