Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Erac skrev:Hej,
Istället för procentsatsen, kan inte ni skriva vad bilen kostade i slutändan.
Många inlägg i denna långa tråd har hela offerter bifogade där man kan se varenda pris OCH procentdetalj. :)
Men absolut, bra påminnelse ändå.
Erac skrev: lör 25 aug 2018, 20:38 Hej,

Istället för procentsatsen, kan inte ni skriva vad bilen kostade i slutändan. Procentsatsen säger inte så mkt då olika handlare utgår från olika priser. Här är vad jag får betala för min V90 cc. Bra deal eller inte svårt att veta. Vad tycker ni? Säljaren lovar så klart att man har gjort bra affär.

En ren V90 CC D4 AWD Aut Advanced SE, Osmium Grey: 386 388 kr

Sedan la jag till VOC, drag, vinterhjul, navigation och skyddsgaller så total blev det 434 000kr. Fick ingen rabatt på den här extrautrustningen.
Jag har inte min offert framför mig men såhär:

D4 AWD Cross Country Advanced Special Edition Kampanjpris 408.800:-
Plus tillval: Drag, vinterhjul, tonade rutor, stänkskydd, läderklädsel
Det drog säljaren -10% på
Royger skrev: mån 27 aug 2018, 16:23

Jag har inte min offert framför mig men såhär:

D4 AWD Cross Country Advanced Special Edition Kampanjpris 408.800:-
Plus tillval: Drag, vinterhjul, tonade rutor, stänkskydd, läderklädsel
Det drog säljaren -10% på
10% på kampanj är riktigt bra. Vad har du för hållhake på säljaren :-)
Det blir ju billigare (inte mycket) om du går på en PRO när du ska ha läder. 409900kr Advance + skinn 12000kr och 420900kr PRO + att du får dynförlängningen.

Mvh
Per
pergrein skrev:Det blir ju billigare (inte mycket) om du går på en PRO när du ska ha läder. 409900kr Advance + skinn 12000kr och 420900kr PRO + att du får dynförlängningen.

Mvh
Per
Hur?
Först väljer jag motor D4, sen automatlåda. Sen Utrustningsnivå - Erbjudanden. Jag får fram dessa priser:
SE 388.800kr
SE Adv 408.800kr
Pro 440.800kr
Jag glömde automaten. Men måste vara nå knas med priserna för när man har manuell låda så är Pro-paketet billigare (priserna jag skrev ovan). Manuella lådan är dyrare på Advance-paketet, måste ju vara nån kampanj som försvinner på automaten när man ta Pro-paketet!?

Mvh
Per
Är det tjänste eller privat? Är det privat tror jag det är ett bra pris. Är det tjänste så beror det ju på era ramavtal. Vårt ramavtal ger ytterligare lite rabatt plus att jag fick 100% rabatt på sportratten.

Det står 6-dubbeleker 19" i din offert, medan fälgarna på bilden är 5-dubbeleker 19". Bara så att du får vad du förväntar dig.

Jag valde metal mesh panelinlägg för 0:- för att inte ha allting svart i interiören, men det är ju bara en smaksak.
Varför står dynförlängningen separat? Den ingår ju i Lounge-pkt?
Bilen ser ut att ha tonade rutor, men det har du inte valt till?
Jag hade lagt till Teknikpaketet, tonade rutor och Intellisafe Surround, annars ser den trevlig ut :-)
V9097 skrev:Är det tjänste eller privat? Är det privat tror jag det är ett bra pris. Är det tjänste så beror det ju på era ramavtal. Vårt ramavtal ger ytterligare lite rabatt plus att jag fick 100% rabatt på sportratten.

Det står 6-dubbeleker 19" i din offert, medan fälgarna på bilden är 5-dubbeleker 19". Bara så att du får vad du förväntar dig.

Jag valde metal mesh panelinlägg för 0:- för att inte ha allting svart i interiören, men det är ju bara en smaksak.
Tjänstebil. Vårt ram-avtal ger normalt 10% minst, och detta var ju 10% på en bil som redan var kampanj-rabatterad, så då tyckte jag att det kändes om en bra deal? Annars har jag fått som mest ca 12-13% på "icke" kampanj-bilar.

Yes medveten om fälgen, jag testade lite olika i konfiguration och blev nog bara printscreen på just den, är ju samma pris.

Tonade rutor & lite annat tar jag efteråt som tillbehör för att dra full moms. Ville ändå ha med det på bilden.
fjohan82 skrev:Varför står dynförlängningen separat? Den ingår ju i Lounge-pkt?
Bilen ser ut att ha tonade rutor, men det har du inte valt till?
Jag hade lagt till Teknikpaketet, tonade rutor och Intellisafe Surround, annars ser den trevlig ut :-)
Dynförlängningen vet jag faktiskt inte varför den är specad separat ? Får kolla det. Vad skulle Teknikpaketet ge mig?

Försöker att inte spräcka 6,000 förmånsvärde så är precis på kronan.

Ännu en fråga: Väljer mellan 'Crystal White Premium Metallic' eller 'Onyx Black Metallic' - Någon åsikt om för- och nackdelar med dessa, förutom det rent subjektiva?
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
Prestige Performance

med andra ord kan man säga att Prestige perfo[…]

Svar till "LuffarKalle": De fyra nya rel[…]

Det ser ut som hastighetskontrollern för kupe[…]

Falsklarm av insekt?