- tis 02 mar 2021, 16:36
#1433232
För att svara någorlunda på din fråga så nej, du kan inte stänga av aktivt chassi. Detta är alltid igång och agerar olika efter vilket drivemode/inställning du har. Fast du kommer alltid ha "optimal prestanda" vid nödsituationer... Vad nu det betyder.
Luftdelen bör göra att du märker ojämnheter i marken betydligt mindre. MEN det är fortfarande potthål så du bör ju hantera dessa med försiktighet oavsett vilken form av dämpning/hjulupphängning.
På min förra bil hade jag Four-C (Aktivt chassi) men då det var en V60 fanns ingen luftdel. Jag märkte definitivt skillnad på min bil med Four-C och den jag hade innan utan Four-C.
Hade jag haft utrymme i min budget för min kommande hade jag valt till det igen. Men denna gången fanns det en striktare budget då jag går från privatägd till förmånsbil.
Luftdelen bör göra att du märker ojämnheter i marken betydligt mindre. MEN det är fortfarande potthål så du bör ju hantera dessa med försiktighet oavsett vilken form av dämpning/hjulupphängning.
På min förra bil hade jag Four-C (Aktivt chassi) men då det var en V60 fanns ingen luftdel. Jag märkte definitivt skillnad på min bil med Four-C och den jag hade innan utan Four-C.
Hade jag haft utrymme i min budget för min kommande hade jag valt till det igen. Men denna gången fanns det en striktare budget då jag går från privatägd till förmånsbil.
Kör: Hyrbil
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer