- sön 11 mar 2018, 13:09
#1238153
Bittra dieseltalibaner säger jag bara. Klart diesel har fördelar och lämpar sig bättre ute på landsbygden eller om man drar mycket vagn. Men att dumförklara alla som har köpt T5 är väl ändå lite omoget.
När jag skulle beställa min V90 för precis två år sedan fanns det knappt någon handlare med bensinbilar för provkörning. Hittade en till slut och efter en tur med T5 var alla tvivel som bortblåsta och beställningen lagd.
Tycker precis som andra i tråden att den är otroligt harmonisk och då har jag ändå funderat på D4 just pga all dieselhysteri som rådde då (positiv sådan)
Jag skulle antagligen välja annorlunda om jag hade andra körvanor men i mitt fall passar T5 perfekt och är en fröjd att köra dessutom.
OT:
Snittar 0,87 efter 3200 mil. 50% stadskörning, 50% motorväg.
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
När jag skulle beställa min V90 för precis två år sedan fanns det knappt någon handlare med bensinbilar för provkörning. Hittade en till slut och efter en tur med T5 var alla tvivel som bortblåsta och beställningen lagd.
Tycker precis som andra i tråden att den är otroligt harmonisk och då har jag ändå funderat på D4 just pga all dieselhysteri som rådde då (positiv sådan)
Jag skulle antagligen välja annorlunda om jag hade andra körvanor men i mitt fall passar T5 perfekt och är en fröjd att köra dessutom.
OT:
Snittar 0,87 efter 3200 mil. 50% stadskörning, 50% motorväg.
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk