Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Hur har det gått med detta? Har alla som haft problem fått detta löst?
Att sätta timers samt direktstart har fram tills i tisdag (tre dagar sedan) fungerat perfekt. Men nu inte alls. Tvärnit.
I tisdags nyttjade jag direktstart på morgonen. Kom dock bara halvvägs till jobbet (ca 2,5 mil av totalt 5), innan det blev bärgningsbil hem igen pga punka. Efter det har jag inte lyckats starta värmaren via appen alls. Sjukt störigt!
Jag har försökt med klock-tricket som nämnts tidigare i tråden, men noll framgång.
Några ideer?
För er som fått uppdaterad FW, har det alltid löst problemet? Någon som kommer ihåg/vet vilken ECU det är som ska uppdateras?
Tack på förhand!
/Martin
VOC verkar ha strulat för många i veckan nu. För mig fungerade timer igår men när jag skulle sätta timer imorse gick det inte alls, däremot kunde jag direktstarta värmaren så det löste sig ändå.
marwi skrev: fre 30 nov 2018, 09:52 Hej!
Hur har det gått med detta? Har alla som haft problem fått detta löst?
Att sätta timers samt direktstart har fram tills i tisdag (tre dagar sedan) fungerat perfekt. Men nu inte alls. Tvärnit.
I tisdags nyttjade jag direktstart på morgonen. Kom dock bara halvvägs till jobbet (ca 2,5 mil av totalt 5), innan det blev bärgningsbil hem igen pga punka. Efter det har jag inte lyckats starta värmaren via appen alls. Sjukt störigt!
Jag har försökt med klock-tricket som nämnts tidigare i tråden, men noll framgång.
Några ideer?
För er som fått uppdaterad FW, har det alltid löst problemet? Någon som kommer ihåg/vet vilken ECU det är som ska uppdateras?
Tack på förhand!
/Martin
Hej,
Jag har haft problem med att ställa timern ända sen jag hämtade ut min bil i februari, jag har gett upp, kör bara med direktstart som oftast fungerar, hoppas det löses vid nästa service, som då är i februari 2019.
Jäkligt tråkigt måste jag säga, verkligen en funktion som används av så många så borde ju ligga högt på Volvos fixa lista.
/Tomas
Fin min voc uppdaterad för en vecka sen och den har funkat varje dag denna veckan iaf. Var inga problem att starta den i lördags heller.

Däremot har appen nån bugg, det står att fjärrstarten är igång hela tiden.

Ladda batteriet 1 gång i veckan och uppdateringen verkade funka för mig iaf. Vet inte om uppdateringen precis släppts? För jag hade min på service 9/11 och då fick jag ny mjukvara också.

Skickat från min Pixel via Tapatalk

Jag lyckas aldrig ändra en redan använd tid, utan får radera den och skicka en ny tid, då funkar det. Voc har inte funkat helt smärtfritt på denna bilen sedan dag ett....
Att sätta timer ifrån appen har fungerat exakt noll (0) gånger sedan jag hämtade ut bilen i april (XC60), jag har testat med ojämna mellanrum några gånger i månaden och flera gånger i rad. Det går heller inte att radera en redan förinställd timer som står på "fredag kl 07:00" men som inte är aktiverad.
Att direktstarta värmaren ifrån appen har fungerat 10 gånger av 10 och har aldrig varit något problem. Jag har inte fått tummen ur att testa att sätta timern direkt i bilen (vilket jag inser att jag borde göra).

Laddade ned senast uppdateringen av appen idag och ingen skillnad..
Hej,
Jag hämtade ut en demobil, v90 d5, i december 2017. Jag har haft problem med kalenderstart hela tiden. Det har fungerat vid enstaka tillfällen. Jag fick en uppdatering vecka 21 som inte hjälpte och sen fick jag en uppdatering vecka 40. Den hjälpte inte första veckorna men sen efter att den varit inne igen har den fungerat nästan felfritt de senaste 3 veckorna. Dock säger voc ibland att bilen används så då går det ju inte att direkstarta eller starta motorn. Men på det stora hela så fungerar voc bättre än någonsin.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]