Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hyde67
Blir lite fundersam när jag läser att en vanlig uppdatering ändrar bilens karaktär, som tidigare i tråden beskrivits med att några märkt skillnad på växellådan och ev gasrespons , hur blir det om man har Polestar optimering, kan en "vanlig" uppdatering rensa/ändra hela eller delar av den optimeringen?
av riha
Jag hade ju gärna sett att man kunde få dessa uppdateringar OTA. Finns en trevlig funktion i bilen för systemuppdateringar, men jag har nog fasen aldrig sett en enda uppdatering där listas. På sin höjd får man uppdateringar för kartor och 3:e part apparna, men fasn aldrig systemuppdateringar.
Jävla slöseri med tid att behöva åka in med bilen för att få sånt här fixat egentligen.
av kmi
Den opdatering kom i maj/juni
micketrono skrev:En dum fråga...
När ni säger "Novemberuppdateringen" menar ni uppdateringen när man får nytt utseende på Sensus? :)
Användarvisningsbild
av Spid3r
riha skrev:Jag hade ju gärna sett att man kunde få dessa uppdateringar OTA. Finns en trevlig funktion i bilen för systemuppdateringar, men jag har nog fasen aldrig sett en enda uppdatering där listas. På sin höjd får man uppdateringar för kartor och 3:e part apparna, men fasn aldrig systemuppdateringar.
Jävla slöseri med tid att behöva åka in med bilen för att få sånt här fixat egentligen.
Så småningom kommer detta säkert att kunna ske OTA, men funktionen är inte tillförlitligt ännu för att kunna släppa ut till konsumenten.
Användarvisningsbild
av micketrono
kmi skrev:Den opdatering kom i maj/juni
När ni säger "Novemberuppdateringen" menar ni uppdateringen när man får nytt utseende på Sensus? :)
Ja det var det jag funderade på när det var nån som skrev att det blev ett nytt utseende...
Nån som har en bild på det nya? :)
Användarvisningsbild
av na96gen
micketrono skrev:
kmi skrev:Den opdatering kom i maj/juni
Ja det var det jag funderade på när det var nån som skrev att det blev ett nytt utseende...
Nån som har en bild på det nya? :)
Ser ut som på MY18, https://www.instagram.com/p/BccTNQ6jVH4/
Den har man som sagt knnat få sedan tidigare men nu har de släppt en ny stor uppfatering men inga nya utseendeförändringar vad jag vet.
Användarvisningsbild
av Dex
Xanthopteryx skrev:
ragge1 skrev:
uniformerad skrev:Hoppas på att de även löst problemet med HUD i denna uppdatering, det vore ju inte helt fel.
vad är det för problem
Den är dement och glömmer vad den har för inställning (placeringen i fönstret). Synnerligen intermittent fel... Har klarat mig lera gånger nu men si, i dag efter ett kortare stopp på ett par timmar så var den långt opp i himmelen igen.
Har för mig att HUD positionen också är programmerad på respektive nyckel.
Samma som stols inställningar och knapp-positioner på touch-panelen m.m.
Jag har bara haft problem 1 gång med HUD.
Bilen hade stått ett tag och det var rätt regnigt väder.
Startade bilen och börjar köra.
Då såg man bara undre delen av displayen.
Det såg ut som den var för högt ställd plötsligt.
Jag trodde det var positionen men det var tillfällig imma i HUD enheten som var orsak till det.
Måste varit ett varmt/kallt fenomen.
Efter några minuter såg man hela HUD:en i rutan.
Har inte haft några problem sedan dess.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]