Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Så var bilen ordentligt tvättad, för första gången. Äntligen!
Lackbehandlad också så får vi se om den blev hydrophobisk sedan.
Testade även Aquapeel glasgrejs då jag halkade på den på kraftigt rabatterat pris. Men jag tyckte det var mögigt att torka av från rutan. Någon som har tips på hur man gör samt vad man bäst torkar med?

Fälgarna hade jag behandlat innan (de sattes på bilen alls i våras) vilket märktes då skiten lossnade mycket lätt.

Två dagar tog det att bli klar. Blev avbruten av väder, strömavbrott och barn. =)
20180716_102814.jpg
Nytvättad
20180716_102814.jpg (1.8 MiB) Visad 1203 gånger
Xanthopteryx skrev: tis 17 jul 2018, 21:05 Hallelujah! Det kommo väta ifrån den högre makten!
. .

Vi fick säkert nästan 0,2 mm (om man spottade lite i mätglaset...). Nästan så det fortfarande är fuktigt ute, en halvtimme efter att det slutat.
Det är ju en känd klassiker att när bilen är nytvättad då kommer regnet..
Xanthopteryx skrev: tis 24 jul 2018, 13:43 Stora fälgar är dyrt, dyrt med däck, fult, stötigt. Varför skall man ha det liksom?
Vissa föredrar komfort, andra utseende, vad som är dyrt för dig kan vara billigt för någon annan, ibland käns det som du bara trollar.........
TS får ju en fråga och svarar, det är ju inget "trollande" utan ett subjektivt svar. Samma hos mig, vill absolut inte ha stora fälgar med tunna lågprofil då jag väljer komfort men även att "jag" subjektivt anser att det ser för jä... ut med standard bromsskivor när man går upp 3-4" i fälgstorlek, blir ingen harmoni i utseende med bromsskivorna som ser ut att blivit felaktigt dimensionerade, dvs lite hemmabygge. ;-) Så för mig är det subjektivt både komfort och utseende som är avgörande.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden