- tor 14 sep 2017, 15:36
Det är dock okej att tycka vad du vill, jag sorterar bara in dej bland andra "konservativt tänkande".
AndS skrev:Pilot assist i en volvo mot teslas autopilot är dock inte jämförbara.TommyP86 skrev:Har egentligen ingen åsikt här, men enda anledningen till att just "Tesla" hamnar i skottlinjen är att det bara är de som har något sånär självkörande egenskaper. Om något/några år när resten av tillverkarna är där Tesla är idag kommer det vara nåt nytt och livsfarligt som bakåtsträvarna förfasas över. Är det inte brandfarliga batterier i en titanlåda kontra 70L E85 i en plastbehållare, så är det självkörande bilars AI, eller brist på detta.Den jämförelsen med batterier var väl inte så bra, eller? Vi har ju pilot assist i våra Volvo och jag använder det frekvent, men skulla aldrig komma på tanken att släppa kontrollen över bilen och hur systemet styr/bromsar och anpassar hastigheten. Och jag gissar att även Teslas system har en hel samma brister som vi ser i Volvos, men troligvis större om man gått längre i utvecklingen. Hade inte det funnits de som är "bakåtsrävare" utan bara en glad hejarklack till allt nytt hade vi haft en kaotisk situation i trafiken oprövade system och företag som tycker att det är inte deras problem när t.ex. Teslas system får en osynlig "windows blåskärm".
Det är dock okej att tycka vad du vill, jag sorterar bara in dej bland andra "konservativt tänkande".