Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Guligan skrev:Stor besvikelse för tillfället. Lade in beställning på en V90 D4 Inscription den 21 april. Beräknad leveransvecka är v.48-49...
Du är den förste jag hör som har senare prel leverans än mig. Jag la min beställning ca 1 månad innan dig och har v.46. Vi får hoppas att nu när de börjat producera MY18 så kommer det att förbättras och att den riktiga leveransen sker långt innan det de beräknar nu.
Capture.JPG
Capture.JPG (20.43 KiB) Visad 2052 gånger
Idag har min ändrats från Leverans V24 (orderlagd) till V23 och byggd i Torslanda :D

Jag bestälde i slutet på januari och det första jag fick i Min Volvo var V37, sedan har det varit flera justeringar åt rätt håll.
ersj skrev:Idag har min ändrats från Leverans V24 (orderlagd) till V23 och byggd i Torslanda :D

Jag bestälde i slutet på januari och det första jag fick i Min Volvo var V37, sedan har det varit flera justeringar åt rätt håll.
Vilket var det sista ändringsdatumet för din bil? Jag har sista datum idag (19/5) med leverans v27. Vore intressant att veta hur lång tid det är mellan datumet och byggd.
Cokeisit skrev:
ersj skrev:Idag har min ändrats från Leverans V24 (orderlagd) till V23 och byggd i Torslanda :D

Vilket var det sista ändringsdatumet för din bil? Jag har sista datum idag (19/5) med leverans v27. Vore intressant att veta hur lång tid det är mellan datumet och byggd.
26 april var sista ändringsdatumet och hade då v25 som leveransvecka. Ändrade den 25.e till automatlåda och infällbart drag istället för fast. Ungefär en vecka senare ändrades det till v24 och idag till v23 och byggd.
Är det i slutet leveransveckan ändras mest? Minvolvo uppdaterades efter ca två veckor och leveransen hoppade fram en vecka, vore trevligt om det hände igen...
Jag kommer inte ihåg på de förra bilarna att det var så långt mellan uppdateringarna ?:-/
Beställde V90 T5 R-Design i slutet av februari. Fick sedan fram på Min Volvo att prel. leveransvecka var 46. Blev chockad och förbannad. När Volvo sedan gick ut med att de kommer en T5 Polestar var jag snabbt in och tog ett bett av det och fixade så att Volvo lägger till det i beställningen så fort de kan. Min leveransvecka är idag 40, alltså har den rört sig 6 veckor. Är gladare nu men fortfarande fundersam över hur några av er där ute som beställt en hel månad efter mig och ändå får leverans innan sommaren. Ha en trevlig helg alla. :D
SammeH skrev:Beställde V90 T5 R-Design i slutet av februari. Fick sedan fram på Min Volvo att prel. leveransvecka var 46. Blev chockad och förbannad. När Volvo sedan gick ut med att de kommer en T5 Polestar var jag snabbt in och tog ett bett av det och fixade så att Volvo lägger till det i beställningen så fort de kan. Min leveransvecka är idag 40, alltså har den rört sig 6 veckor. Är gladare nu men fortfarande fundersam över hur några av er där ute som beställt en hel månad efter mig och ändå får leverans innan sommaren. Ha en trevlig helg alla. :D
Det beror antagligen på spekulationsbeställnibgar av ÅF.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Wibe skrev:
SammeH skrev:Beställde V90 T5 R-Design i slutet av februari. Fick sedan fram på Min Volvo att prel. leveransvecka var 46. Blev chockad och förbannad. När Volvo sedan gick ut med att de kommer en T5 Polestar var jag snabbt in och tog ett bett av det och fixade så att Volvo lägger till det i beställningen så fort de kan. Min leveransvecka är idag 40, alltså har den rört sig 6 veckor. Är gladare nu men fortfarande fundersam över hur några av er där ute som beställt en hel månad efter mig och ändå får leverans innan sommaren. Ha en trevlig helg alla. :D
Det beror antagligen på spekulationsbeställnibgar av ÅF.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ok. Ja det låter rätt rimligt det du säger. Men om dessa spekulationsbeställningar inte skulle fyllas upp så skulle väl min bil flyttas rätt långt bak eller? Alltså om ingen hakar på spekulationsbeställningarna hos ÅF.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 54
Volvo on call och GSM

Nu börjar det varna om att mitt VOC abonneman[…]

Om man lyssnar till de som är lite mer insatt[…]

Så spännande!! Räknar med att d bl[…]

V50 T5 oljeförbrukning