- sön 28 maj 2017, 00:24
Jag kan förstå att Flajjan skriver som han gör om bilen. Volvo har inte lyckats med att göra en bil värd sina pengar. Punkt!
Min V90 kostade ca 500 KSEK innan rabatt. För en halv miljon kronor behöver man inte bara förvänta sig en riktigt bra kvalitetsbil. Man kan KRÄVA det.
Min firmabil har nu gått ca 1000 mil (hämtade den i mars) och dessa saker nedan är enligt mig oacceptabla för en bil i denna prisklass:
* Kratiga vibrationer i motorvägsfart. ÅF haft den inne 3 gånger utan åtgärd. Finns tråd ang. detta fel.
* 2 st av däcken (Michelin 19") var så ovala att de fick bytas förra rep. tiden
* Karrosseripassning urusel! Vänster bakljus sitter högre än det högra, bakrutan har större glipa på vänstersidan än högersidan, stötfångare bak sticker ut lite på vänster sida, höger bakdörr är inte justerad
* Skummgummi sticker ut ur höger framlykta
* Sensus är SEGT och buggigt!
* GPS'en åker på "sniskan" och visar ibland att jag ligger på gatan bredvid den jag åker på (över 20 m fel)
* insynsskyddet är plastigt skräp som sitter värdelöst
* Nyckeln i läder är redan sliten både på fejk-krom som såväl lädret
* Växellådan smäller till vid acceleration mellan växel 2-3
* Växellådan smäller till efter ca 2-3 sekunder när man lagt i P-läge
* Volvo On Call fungerar sällan bra. Ofta jag inte får kontakt med bilen
* Vägljudet för en bil i denna prisklass är under all kritik
Samtliga fel är rapporterade till ÅF och ska åtgärdas så gott det går. Dock anser jag att det är skrattretande hur Volvo kan sätta OK-stämpel på en sådan här bil. Jag, precis som Flajjan och fler med oss har haft överseende med en del punkter, men till slut tröttnar man. Jag har kommit till en punkt där Volvo får ett verkstadsförsök till på sig att åtgärda bilen. Jag skiter i om det tar 2 dagar eller 3 veckor! Bara det åtgärdas!
Annars får de köpa tillbaka bilen! Bilen är ett arbetsredskap för mig och jag har inte tid att hämta/lämna bilen hos ÅF i samma utsträckning som jag hämtar barnen på skola/dagis. Nej, Volvo har en bit kvar innan de är premium i mina ögon.
Min V90 kostade ca 500 KSEK innan rabatt. För en halv miljon kronor behöver man inte bara förvänta sig en riktigt bra kvalitetsbil. Man kan KRÄVA det.
Min firmabil har nu gått ca 1000 mil (hämtade den i mars) och dessa saker nedan är enligt mig oacceptabla för en bil i denna prisklass:
* Kratiga vibrationer i motorvägsfart. ÅF haft den inne 3 gånger utan åtgärd. Finns tråd ang. detta fel.
* 2 st av däcken (Michelin 19") var så ovala att de fick bytas förra rep. tiden
* Karrosseripassning urusel! Vänster bakljus sitter högre än det högra, bakrutan har större glipa på vänstersidan än högersidan, stötfångare bak sticker ut lite på vänster sida, höger bakdörr är inte justerad
* Skummgummi sticker ut ur höger framlykta
* Sensus är SEGT och buggigt!
* GPS'en åker på "sniskan" och visar ibland att jag ligger på gatan bredvid den jag åker på (över 20 m fel)
* insynsskyddet är plastigt skräp som sitter värdelöst
* Nyckeln i läder är redan sliten både på fejk-krom som såväl lädret
* Växellådan smäller till vid acceleration mellan växel 2-3
* Växellådan smäller till efter ca 2-3 sekunder när man lagt i P-läge
* Volvo On Call fungerar sällan bra. Ofta jag inte får kontakt med bilen
* Vägljudet för en bil i denna prisklass är under all kritik
Samtliga fel är rapporterade till ÅF och ska åtgärdas så gott det går. Dock anser jag att det är skrattretande hur Volvo kan sätta OK-stämpel på en sådan här bil. Jag, precis som Flajjan och fler med oss har haft överseende med en del punkter, men till slut tröttnar man. Jag har kommit till en punkt där Volvo får ett verkstadsförsök till på sig att åtgärda bilen. Jag skiter i om det tar 2 dagar eller 3 veckor! Bara det åtgärdas!
Annars får de köpa tillbaka bilen! Bilen är ett arbetsredskap för mig och jag har inte tid att hämta/lämna bilen hos ÅF i samma utsträckning som jag hämtar barnen på skola/dagis. Nej, Volvo har en bit kvar innan de är premium i mina ögon.
V90 D4 AWD Inscription (beställd)
Tidigare:
Audi A6 Avant 3.0 2016
Volvo V70 D4 2013
Audi A4 Avant Sport Quattro 2007
Tidigare:
Audi A6 Avant 3.0 2016
Volvo V70 D4 2013
Audi A4 Avant Sport Quattro 2007