Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

perhall skrev:Exempel nyligen. Flyg: en timma drygt för sent. När jag kommer till bilen är den halvt kall igen. Stras därefter: en timma för tidigt, tog tidigare flyg, bilen iskall...
Är man hemma eller hos vänner kan det funka men jag tycker det inte är 2017 att inte kunna starta värmaren från sin telefon... det är lite som att ha halogenstrålkastare...
I dom lägena är appen överlägsen.. Oavsett när man landar så slår man igång värmaren direkt när man kommer av planet.. Lagom till att man plockat ut väskan och tagit sig till parkeringen är bilen varm. :)
perhall skrev:Exempel nyligen. Flyg: en timma drygt för sent. När jag kommer till bilen är den halvt kall igen. Stras därefter: en timma för tidigt, tog tidigare flyg, bilen iskall...
Är man hemma eller hos vänner kan det funka men jag tycker det inte är 2017 att inte kunna starta värmaren från sin telefon... det är lite som att ha halogenstrålkastare...
Jag hunnit starta bränslevärmaren från flyget när det landade i CPH - standard Webasto fjärr. Går inte om man parkerar i garaget under SAS terminalet men där är det 18 grad året om så man kan gasa fullt redan när man kör upp rampan :)

Fan vilka jävla problem vi strular med!

Sent from my iPhone using Tapatalk
fjohan82 skrev:
Hos nya Audi A4 Allroad finns det app-styrning om man väljer till Audi connect safety and service för 3000:-. Vet dock inte hur det är hos övriga modeller....
Ja, det finns till Q7, A4 etc., nya generationen. Men Connect funkar väl lite halvbra liksom Volvos uppkoppling...
joel80 skrev:
I dom lägena är appen överlägsen.. Oavsett när man landar så slår man igång värmaren direkt när man kommer av planet.. Lagom till att man plockat ut väskan och tagit sig till parkeringen är bilen varm. :)
Exakt så!
Nu har jag kört med en Betamjukvara i min XC90 i en dryg vecka och nu funkar värmaren varje gång (har inte varit jättemånga minusgrader ute). Men det är en klar förbättring när jag ska köra värmaren. Det är är bättre både från appen och när det ligger en förprogrammerad tid i bilen.
Det här med värmare verkar generellt skapa mycket problem. Läste test av beggade SUV:ar i tysk biltidning och nästan alla har problem med att värmare drar ur batteriet... dvs inte funkar som man kan förvänta sig...
Jo fast det är ju ingen nyhet. Det funkar inte bara att trycka på knappen varenda gång man ska ut och åka utan man måste tänka efter lite hur länge man ska åka efteråt.
Lövet skrev:Jo fast det är ju ingen nyhet. Det funkar inte bara att trycka på knappen varenda gång man ska ut och åka utan man måste tänka efter lite hur länge man ska åka efteråt.
Nej egentligen inget nytt. Nåt man hört i många år,att värmare drar ur batteriet vid korta sträckor
mikolsson skrev:Nu har jag kört med en Betamjukvara i min XC90 i en dryg vecka och nu funkar värmaren varje gång (har inte varit jättemånga minusgrader ute). Men det är en klar förbättring när jag ska köra värmaren. Det är är bättre både från appen och när det ligger en förprogrammerad tid i bilen.
Hur fick du tag på denna mjukvara? Fixar den andra problem också?
Lövet skrev:Jo fast det är ju ingen nyhet. Det funkar inte bara att trycka på knappen varenda gång man ska ut och åka utan man måste tänka efter lite hur länge man ska åka efteråt.
`
Det var inte det det handlade om utan att värmarna inte fungerade som det skulle och därför drog ur batteri även vid måttlig och hänsynsfull användning och att de ofta behövde renoveras.

Hade det bara gällt brist på normal hänsyn hade jag inte kommenterat i tråden....
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]

Tysta sommardäck V90

Farsans Hyundai Kona med Primacy 5 har mer dä[…]