Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

wetterstrom skrev:vad händer på dom ställen där det är max 1 minut tomgångkörning då .får man eventulla parkeringböter då lr vilka det nu är som har hand om sånt
Där står man istället och bolmar med dieselvärmaren i 90 minuter, som till på köpet saknar alla typer av avgasrening.
av KrilleW
jcartel skrev:Hur mycket kostar VoC efter de första "fria" åren?

Du kan förlänga med ett eller två år.

Ett år kostar 1375kr och två år 2538kr.
av KrilleW
SundanceKid skrev:Hur många är de första fria åren då?

3 år
av Lövet
VolvoB20 skrev:
wetterstrom skrev:vad händer på dom ställen där det är max 1 minut tomgångkörning då .får man eventulla parkeringböter då lr vilka det nu är som har hand om sånt
Där står man istället och bolmar med dieselvärmaren i 90 minuter, som till på köpet saknar alla typer av avgasrening.
Avgaserna ur dieselvärmaren är mycket renare än ur en kall förbränningsmotor (som också saknar all form av avgasrening när den är kall, glöm inte det)
Användarvisningsbild
av Derank
Ska man börja bekymra sig om tomgångskörning/dieselvärmare och hur det påverkar miljön är det nog bättre att låta bli att köpa den dära nya teknikprylen som är tillverkad i en fabrik i Kina som spyr ut mer skit i luften per minut än vad tommgångskörning i Sverige gör på ett år. mina 2 cent.
Användarvisningsbild
av joel80
Eller så behöver man inte göra den ena dåliga saken bara för att man inte gör den andra... det är också ett par cent man kan använda...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]

Hej Jo det är väl kanske mer troligt, &[…]

Bilen startar inte

Hej! Jag har fått problem med min Volvo s40 […]

Läcker spolarvätska avstängd

Droppar på höger sida fram fast beh&ari[…]