Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
VolvoB20 skrev:
Derank skrev:
troubleshooter skrev:Hmm, tycker själv att jag har försökt hålla lite koll på den marknaden, men jag kan ha missat något, kan du länka till några siter som söljer MOST adaptrar för att få ut lågnivå ur Volvos MOST system.
http://www.audison.eu/bitdmi

Vi kanske inet menar samma sak, men den här kan du iaf koppla externt steg med.
Den kostar 6500 och ger bara toslink ut så du behöver ytterligare konverter så det landar på 10.000 kr för att få ut lågnivå :-O)

Dessutom är den inte ännu kompatibel med Volvos MOST dialekt. :shock:
Fins trådar på swedespeed bla
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Derank skrev: Sedan fins den för runt 4k på marknaden. Finns billigare ochså
De kommer från Ryssland och jag har försökt beställa men inte lyckats få hem någon därifrån.

XC 70 var inte audion kompatibel om man har sensus.

Det är verkligen både dyrt och ett litet helvete att få något att funka i en Volvo.

Förmodligen är marknaden alldeles för liten för att det ska vara värt för eftermarknadsutvecklarna att jobba med Volvobilar.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag gav upp detta redan med forra Sensus. Helkasst och dessutom hade apparna samre funktionalitet an pa telefonen. Apple Car play fungerar vardelost om man skall anvanda andra appar an Apples. Jag anvander Waze varje dag och nar jag kopplar in telefonen sa vill den starta apple car play och da kopplas Waze bort. Har slutat anvanda Apple Car play pga detta och kor enbart med telefonen i de nyare V90/S90/XC90 jag kort. Nar skall tillverkarna lara sig att de inte skall utveckla egna grejer utan 100% spegla telefonen i stallet? Det racker att skarmen fungerar som en forlangd telefondiosplay for mig. Da hanger infotainment hela tiden med. Tyvarr ar inte detta vad Apple Car play gor da den har for mycket begransningar.

Jag har hittills inte sett en enda bil dar infotainment ligger fore utvecklingen av telefonerna.
av BiTu
Och jag har heller aldrig sett en körbar telefon :D

Nånstans får man ha en balans, det är trots allt transportmedel vi pratar om, finns viktigare faktorer.
av Mrks
JA, vissa verkar inte uppleva detta som ett problem.
För mig som köpt en bil för över 600 tusen känns det lite segt eftersom jag sitter i bilen hela dagarna mest.
Lade såklart till B&W stereon för att jag ska få ett ljud som inte låter så mycket sämre än hemmastereon.

Lagget är jobbigt. det är dålig respons i skärmen. Även när Spotify eller nav fått ladda klart kan det hänga sig emellanåt och då får jag helt enkelt stanna bilen stänga ner och larma på för att systemet ska boota om igen. Jag kanske är gnällig men har såklart tagit detta med Volvo och Bilförsäljaren som alla bara kan bekräfta att det är så.

I dagens samhälle är lagg jobbigt. Det är som att jobba framför en dator i 3d och dra ner skärmens frekvens till 24Hz.
Detta är en relativt enkel sak man helt enkelt förbisett tror jag.

Att köra via blåtand fungerar men inte alls samma ljudkvalitet som jag upplever det. Vet inte vilken Codec som används så kan vara psykologiskt.

Det känns tråkigt att en så fantastisk bil i övrigt har detta problem. Och som andra har sagt, en bil som kommer kännas fin om 5 år men med en otroligt seg infotainmentsystem kommer dra ner intrycket och andrahandsvärdet och få den att kännas gammal.
Användarvisningsbild
av Derank
Det lär bli piggare kommande versioner, sensus connect funkar ju helt ok numera att bläddra runt i bilens menyer. när sensus kom 2012 var det ochså apsegt. Att bläddra efter tex ett telefonnummer i listan var ju inte att tänka på.
av Jacobsson
Vill kolla med er andra om en sak gällande detta ämne.
Min bil har från dag ett, dvs för tre veckor sedan startat Spotify inom 20sekunder från att jag trycker på appen, eller om Spotify var igång senast jag körde går den igång automatiskt.
Den har aldrig "buffrat" eller hängt sig och den kommer alltid ihåg var i låten jag var sist jag stängde av bilen eller hade appen igång för att starta musiken från den punkten. det gäller både vid kortare stop och om den får stå ett par dagar.

Det verkar vara många som har problem med just dessa bitar, kan det vara en ny uppdatering som gjort att det nu verkar fungera bättre? nån som uppdaterat sin mjukvara de senaste veckorna och kan bekräfta att det fungerar bättre?
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Jag hämtade ut bilen för en månad sedan och har haft stora problem. Har inte sett till någon uppdatering man kan ladda ner som rör Spotify. Vad kör du för uppkoppling? Bilmodemet eller Wifi-punkt? Vilken operatör?
av Jacobsson
volvoamatören skrev:Jag hämtade ut bilen för en månad sedan och har haft stora problem. Har inte sett till någon uppdatering man kan ladda ner som rör Spotify. Vad kör du för uppkoppling? Bilmodemet eller Wifi-punkt? Vilken operatör?
Jag kör bilens modem och Telia som operatör.
Har kört i Stockholm och till Eskilstuna med Spotify på hela vägen tur och retur flera gånger.

Jag har satt in ett Teliaabonnemang som tar data från mitt mobilabonnemangs datamängd för 49:-/månad (+moms)
av AbcPori
volvoamatören skrev:Jag hämtade ut bilen för en månad sedan och har haft stora problem. Har inte sett till någon uppdatering man kan ladda ner som rör Spotify. Vad kör du för uppkoppling? Bilmodemet eller Wifi-punkt? Vilken operatör?
Jag fick bilen på måndagen och använder mycket Spotify. Har inte haft några problem ännu. Sätter bilen i gång, väljer musiken på appen och kör iväg. Tycker att det fungerar helt ok. Kör med Wifi-punk. Om jag har tid under helgen, kan jag prova med bilmodemet. Sonera har jag some operatör här i Finland.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Det var ju en basal frågeställning, h&a[…]

Nästa elbil från Volvo?

Neej..jag äger S80 V8 MY2008 och V90CC T5 MY2[…]

Jag förstår inte...att köpa V90CC […]

Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på […]